Aansluiten bij InXpress Nederland betekent volop training en uitgebreide begeleiding. “Wij trainen onze beginnende franchisenemers zoveel als nodig is om te groeien”, zegt Frank Fontein, Managing Director InXpress.
“Ook meelopen met bestaande, succesvolle ondernemers is onderdeel van de opleiding. We komen ook drie of vier keer per jaar keer ergens in het land bij elkaar om kennisuitwisseling makkelijker te maken. Dan nodigen we een leverancier uit die een presentatie houdt. Er zijn ook voortdurend extra trainingen, bijvoorbeeld op het gebied van sales en service, om die op een topniveau te houden. Ook wereldwijd delen we kennis en ‘best practices’ via een wereldwijde nieuwsbrief en natuurlijk de InXpress University, waar ondernemers alles kunnen vinden om bij ons succesvol te worden. Denk hierbij aan trainingsfilms en allerlei kennisdocumenten.”
Werken vanuit elke gewenste plek
De franchisenemers van InXpress hebben in principe geen kantoor nodig om hun sales te kunnen doen. In het begin ligt de totale focus op acquisitie, na verloop van tijd komt daar ook het optimaal verlenen van service bij. “Een van de mooie kanten van de InXpress-formule is de mogelijkheid om overal te kunnen werken”, zegt Jos Nefkens, een van de eerste franchisenemers in Nederland en mededirecteur van InXpress Nederland. “ Een laptop, een telefoon en een goede internetverbinding zijn dan het gereedschap.”
Geen massamarketing
Op marketinggebied zijn er digitaal tal van tools voorhanden die InXpress-ondernemers kunnen gebruiken, al voert de formule geen massamarketing. “Daar hebben wij niets aan”, zegt Nefkens. “Wij zoeken vooral naar kleinere shippers die in- en export doen. Die vinden we door onszelf op bedrijventerreinen te presenteren. In die situaties merken we ook dat ondernemers de persoonlijke aandacht voor henzelf en hun bedrijf erg op prijs stellen. Wij willen op onze beurt graag weten hoe we ondernemers kunnen ondersteunen met hun internationale zendingen. Elkaar over en weer wat gunnen is de basis. Het leuke is dat dit overal ter wereld goed werkt. Of je nu in Vietnam, Zuid-Afrika, de USA of in Nederland bent. Mensen doen immers graag zaken met mensen.”
