Via de website van De Nationale Franchise Gids vroeg Pim Wijzenbeek in april 2021 informatie aan bij Filta. De jonge hockeycoach was toe aan een nieuw avontuur. Wat de plannen van Pim waren? Dat kon op dat moment nog alle kanten op. Eén ding wist hij zeker: hij wilde verder als ondernemer.
Franchisen bij Filta
Pim informeerde bij diverse formules naar de franchisemogelijkheden. Nadat Pim informatie had aangevraagd bij Filta kwam hij al gauw in contact met franchisegever Savvas Nikolaidis. Tijdens een persoonlijk gesprek werd overeengekomen dat Pim franchisenemer kon worden voor regio Oost-Brabant de Kempen. Kort daarna liep Pim een aantal dagen mee met andere franchisenemers bij Filta. “Ik ben ontzettend blij dat ik gebruik kon maken van deze mogelijkheid,” begint Pim. “Ik liep mee met iemand die al acht jaar franchisenemer was bij Filta. Het gaf me een duidelijk beeld van de werkzaamheden. Daarnaast kon ik bij hem terecht voor al mijn vragen.” Naast de meeloopdagen wordt er vanuit Filta een 4-daagse opleiding aangeboden waarin de theorie van het vak wordt behandeld. “De begeleiding vanuit Filta is erg goed. Je wordt niet zomaar in het diepe gegooid,” aldus Pim.
Bewezen concept
Wat nou precies de reden is geweest dat Pim voor Filta heeft gekozen? Daar heeft de jonge ondernemer geen eenduidig antwoord op. “Er speelden een aantal factoren mee in mijn besluit. Allereerst sprak de fijne combinatie tussen ondernemen en (licht) fysiek bezig zijn me sterk aan. Daarnaast is wat Filta doet een bewezen concept. De gevestigde naam van Filta brengt veel positieve referenties met zich mee. Ook het verdienmodel is goed en er is nauwelijks concurrentie in deze markt. De franchisenemers die ik sprak hebben allemaal een goed gevulde agenda en zeer loyale klanten. Dit alles gaf me een zeer positief gevoel,” vertelt Pim.
Als franchisenemer bij Filta ben je een groot gedeelte van de tijd onderweg. Zo komt Pim elke dag op verschillende plekken en ontmoet hij veel nieuwe mensen. Een groot deel van de klanten van Filta zijn horeca ondernemingen. “Het contact met deze mensen vind ik heel leuk. Het feit dat onze dienst hooggewaardeerd wordt door onze klanten geeft me een heel goed gevoel.”
Toekomstplannen
Pim zit momenteel nog in de opstartfase, maar denkt nu al na over de toekomst van zijn onderneming. “We bieden een dienst aan die voor veel partijen interessant is. Zeker gezien de huidige olieprijzen. Regio Oost-Brabant de Kempen is een relatief grote regio. Ik hoop in de toekomst een dusdanig klantbestand te hebben opgebouwd, dat ik twee of drie bussen in moet zetten,” glimlacht Pim hoopvol.