Het aantal webshops van DGN retail is afgelopen week uitgebreid. Waar er eerst zestig Hubo en Multimate ondernemers aangesloten waren met een webshop, is dit in één klap opgeschaald naar meer dan honderdtwintig.
‘’De afgelopen twee jaar hebben we keihard gewerkt aan de ontwikkeling van de webshop. Het doel is om zoveel mogelijk ondernemers aan te sluiten op onze webshop, zodat we #Hubohelpt nog beter uitdragen. Door de coronamaatregelen zijn deze ontwikkelingen in een stroomversnelling geraakt. Met meer dan een verdubbeling van het aantal webshops zetten we grote stappen richting een landelijke dekking,’’ aldus Danny Kortekaas, Online en E-commerce Manager van DGN.
Danne Kortekaas zegt dat de kracht van de webshops ligt in lokaal: “De lokale kracht maakt onze winkels bijzonder, en ook online maken we hierin mooie stappen. De lokale Hubo of Multimate ondernemer levert de order uit, levertijden zijn hierdoor kort. Zo combineren we moeiteloos de bestelling, levering en het advies aan huis. In de loop van dit jaar schalen we op naar spoedleveringen. De bestelling is dan binnen twee uur in huis.”
“Focus voor de webshop is nu meer dan ooit belangrijk. In deze tijd is de webshop een lifeline naar de consument. We hebben er jaren geleden al voor gekozen om ook de online winkel lokaal in te richten. Met in iedere webshop een eigen check out, waarmee je dus koopt bij een lokale winkel, niet via het hoofdkantoor. Zo versterkt de webshop de lokale ondernemer. Onze consument bestelt niet alleen, hij of zij legt ook contact met een ondernemer. Een extra stuk advies, alles vanuit de Hubofilosofie.” Aldus Angela van Dongen, Formulemanager van Hubo.