Het jaar 2020 kon niet beter beginnen voor De Beren restaurants. De Rotterdamse keten mag zichzelf namelijk de titel ‘Foodservice Award categorie restaurants’ toe-eigenen. Dat maakten de initiatiefnemers van de Foodservice Award, Q&A en Horecava, gistermiddag feestelijk bekend tijdens de Horecava in Rai Amsterdam.
In deze tweede editie van de Foodservice Award gaven consumenten uit het hele land ruim 20.000 beoordelingen op aspecten als service, kwaliteit van producten en gastvrijheid. De Beren restaurants nam het in de categorie cafés/restaurant op tegen Bregje Proeflokaal, Humphrey’s, La Place en Loetje en won met een gemiddeld eindcijfer van 7,62.
Overwinning
Vorig jaar werd De Beren restaurants door ProVeg al uitgeroepen tot meest vegan-friendly restaurantketen en met slechts een paar dagen op de teller van dit jaar komt daar alweer een nieuwe titel bij: ‘Foodservice Award categorie restaurants’. De Beren restaurants kwam in de categorie cafés/restaurants als beste uit de verf. Consumenten beoordeelden de keten het beste op klantvriendelijkheid met een 8,45, gevolgd door een 8,34 voor uitstraling en beleving en een 8,13 voor de kwaliteit van de producten.
Melvin van der Wielen, Managing director bij De Beren restaurants vertelt: “Geweldig dat we deze award in ontvangst mogen nemen. Het is een hele eer dat de consument ons als beste beoordeelt en echt een kroon op ons werk. We hebben het afgelopen jaar flink aan de weg getimmerd. Zo hebben we vijf nieuwe restaurants geopend, werden we uitgeroepen tot de meest vegan-friendly restaurantketen van Nederland en lanceerden we onze gloednieuwe website. We blijven ons op alle gebieden ontwikkelen om de stap te maken van goed naar beter. Deze award is een mooie waardering van ons harde werk.”
De waarde van de ‘Foodservice Award’
Alle Nederlandse foodservice bedrijven met minimaal vijf vestigingen kunnen deelnemen aan de Foodservice Award; een initiatief van Q&A en Horecava. Deelnemende bedrijven worden onderverdeeld in 15 categorieën, waarna consumenten de bedrijven op maar liefst tien verschillende aspecten beoordelen: samenstelling assortiment, uitstraling en beleving, klanttevredenheid, kwaliteit van producten, gemak, betrouwbaarheid, prijs, service, acties & aanbiedingen en deskundigheid. Het deelnemende bedrijf moet minimaal 380 beoordelingen vergaren om in aanmerking te komen voor de titel. Degene met het hoogste eindcijfer (gecorrigeerd en gewogen) wordt verkozen tot categoriewinnaar en mag het hele jaar de titel ‘Foodservice Award 2020’ dragen.