Board EK groep – van links naar rechts – Martin Richrath CFO – Franz-Josef Hasebrink CEO – Jochen Pohle CRO – Gertjo Janssen CRO
Op 19 april jl. heeft Euretco bekend gemaakt verder te gaan onder de naam EK. Sinds 2015 is de organisatie onderdeel van EK/servicegroep. De reden voor de naamswijziging is dat moederbedrijf EK/servicegroup en Euretco een gezamenlijke strategie onder handen nemen met als doel het versterken van de positie in de internationale markt.
Toekomstvisie
EK Groep beschikt over 4.200 aangesloten zelfstandige ondernemers en meer dan 8.000 winkels. EK wil de Europese positie verbeteren om beter in te spelen op alle marktontwikkelingen en alle veranderingen in het internationale retail-landschap. De eerste stap die hierin gemaakt moet worden is dat alle bedrijven die aangesloten zijn bij de EK Groep, in Oostenrijk, Nederland, Duitsland en Frankrijk per april 2022 overgaan op de naam EK. ‘’Korter, maar krachtiger!’’ aldus de organisatie.
Franz-Josef Hasebrink is CEO bij EK Groep en geeft aan dat er niet alleen een nieuwe naam en logo doorgevoerd wordt. Onze bedrijfscultuur en strategie zijn ook gewijzigd. De vernieuwde strategie draait om het versterken van EK zijn internationale positie. Daarnaast worden er prioriteiten gegeven aan innovaties. Op deze manier probeert EK zijn netwerk op de juiste manier te verbreden.
Positionering
De Europese groep geeft door invoering van de nieuwe strategie een draai aan de evolutie van het internationale retail landschap. Door voortdurend te blijven innoveren streeft EK ernaar om nog sterkere partners aan te trekken en haar uitgebreide netwerk van ondernemers en medewerkers te versterken.
Franz-Josef vertelt dat EK als overkoepelende Europese organisatie nu sterker staat op de internationale markt. EK is bezig met het verbreden van zijn groeimogelijkheden op de internationale markt. Daarnaast versterkt EK de onderhandelingspositie en wordt daarmee de slagkracht om onze zelfstandige ondernemers, leveranciers en partners te vertegenwoordigen vergroot.
Veilige haven
Gertjo Janssen is Chief Retail Officier bij EK en legt uit dat EK een veilige haven blijft voor alle leveranciers, werknemers, partners en leden. Daarnaast geeft Janssen aan dat alle 1.500 Nederlandse leden en daarbij behorende 2.000 vestigingen in de branches boeken, doe-het-zelf, mode, sport en wonen kunnen blijven rekenen op onze vertrouwde services, samenwerking, producten en diensten.
Retail in Motion
De missie van EK groep is: het leven van mensen verrijken door lokale retail te inspireren en te ondersteunen. De markt ontwikkelt zich voortdurend. Dit komt mede door de digitalisering van de maatschappij. De claim ‘’Retail in Motion’’ geeft aan dat de organisatie voortdurend evolueert in reactie op een veranderende markt- en consumptiegewoonten. Daarnaast toont het de ambitie om een van de toonaangevende retail-serviceorganisaties in Europa te worden.