Grando Keukens | Badkamers introduceerde eind vorig jaar een nieuwe huisstijl. De formule bevindt zich in het midden- en midden-/hoogsegment van de keuken- en sanitairbranche.
Marktpositie verder uitbreiden
De vernieuwde huisstijl past bij een groeiende formule, die bouwt aan haar naamsbekendheid, vindt Van Looij. “We willen bij nog meer mensen op het netvlies komen en laten zien dat we staan voor persoonlijk contact, ontzorging, maatwerk en bereikbaar voor iedereen. Hoe bekender we worden, hoe meer we onze marktpositie kunnen uitbreiden.” “We zijn altijd op zoek naar goede mensen die zich verbonden voelen met onze propositie en positionering. We willen graag groeien”, voegt van Hagen toe.
Ruimte voor groei
Grando heeft inmiddels 36 winkels in Nederland en 10 in België. De gemiddelde zaak heeft en oppervlak van 650 tot 850 vierkante meter. “We hebben ruimte om door heel Nederland te groeien”, zegt Hagen. “Onze franchisenemers kunnen profiteren van een professionele retailorganisatie, zodat ze zich volledig kunnen concentreren op de klant. Ondernemers die goed bij
Grando passen, zijn toegankelijk, gastvrij, enthousiast, creatief en gedreven. Ze hoeven niet uit de branche te komen: nieuwkomers krijgen alle ruimte om zich te ontwikkelen. Als ze maar oprecht zijn geïnteresseerd in mensen. Het aanschaffen van een keuken of een badkamer is voor onze klanten echt een investering en een beleving. Daar moeten ondernemers de tijd voor nemen en het mag geen automatisme worden. Goede ondernemers zijn ook goede verkopers op de vloer: de vent in de tent.”
Grando verwacht van de nieuwe franchisenemers ook wat. “Natuurlijk de financiële inbreng”, zegt Hagen. “Ze moeten starten op een acceptabel bedrag dat je echt moet durven inzetten. Daarnaast verwachten we keiharde ambitie, passie en leergierigheid. Als de juiste persoon zich in onze formule herkent, zal hij of zij zich er snel thuis voelen. Als je het goed doet, zien we dat ook gelijk terug in de resultaten. Dat is je toegevoegde waarde als ondernemer.”
Onderscheidende formule
Keukens en badkamers zijn dus complexe producten voor consumenten. Grando onderscheidt zich van andere bedrijven door de aanwezigheid van vertrouwde, lokale ondernemers die echt met de klant aan tafel gaan zitten en hen een passende oplossing bieden. Consumenten krijgen alle tijd om na te denken over hun keuze. “Ook gaan we verder dan alleen de keuken of
de badkamer: we kijken ook naar muren en leidingen”, zegt Van Looij. “We kunnen onze klanten dit werk uit handen nemen. Franchisenemers profiteren uiteraard van gezamenlijk inkoop, marketing, training, bedrijfsadvies, logistiek en de kracht van onze goede naam en het bedrijf dat achter ze staat.”