Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Til je carrière naar grote hoogte met Dakkapel Warenhuis

De crisis van 2008, de woningtekorten en de COVID-pandemie hebben de groei van Dakkapel Warenhuis juist gestimuleerd. In economisch onzekere tijden kozen mensen ervoor hun woning te verbeteren in plaats van te verhuizen. Dakkapellen boden een betaalbare manier om extra ruimte te creëren. De pandemie versterkte deze trend door de opkomst van thuiswerken en de behoefte aan efficiëntere woonruimtes. Dankzij deze ontwikkelingen groeide het bedrijf van Roy & Monique uit tot een succesvolle onderneming die jaarlijks 300 tot 400 dakkapellen plaatst. Met een verzadigd afzetgebied in Noord-Nederland zetten ze nu in op franchising in de rest van Nederland.

Waardevermeerdering voor je huis

Franchisegever Roy Post benadrukt dat dakkapellen een aantrekkelijke optie zijn omdat ze niet alleen praktisch zijn, maar ook een aanzienlijke waardevermeerdering voor een woning kunnen betekenen. “Veel mensen zien een dakkapel niet alleen als een functionele aanpassing, maar ook als een investering in hun woning. Het vergroot niet alleen de leefruimte, maar verhoogt vaak ook de verkoopwaarde. Dat maakt het een win-winsituatie voor huiseigenaren.”

De franchise-visie

Hoewel Roy dagelijks werkt aan het creëren van extra ruimte en licht voor anderen, heeft hij thuis geen dakkapel. Ironisch genoeg woont de 55-jarige Roy namelijk met zijn vrouw en twee Jack Russells in een zelfgebouwde bungalow in Emmen. Vanuit dit rustige stadje gelegen in Drenthe is het moeilijk om de landelijke vraag bij te benen. Zo vertelt hij: ‘‘Vandaag ben ik in Amsterdam geweest, maar zo’n afstand is niet iets wat ik structureel wil rijden. De logistiek van het bedrijf wordt ingewikkeld als je geen uitgekiende infrastructuur en voldoende personeel hebt om overal actief te blijven; het is praktisch onhaalbaar om overal tegelijk te zijn.’’

Uitbreiding landelijke dekking

Roy schetst de uitdaging verder: ‘‘In regio’s zoals Noord-Holland, Midden- Nederland, Brabant, Zeeland en Limburg zie ik een enorme potentie.

Daar kan ik zonder problemen heel veel dakkapellen verkopen. Maar het probleem is dat ik mensen nodig heb die ook daadwerkelijk naar die regio’s willen rijden om de producten te plaatsen. Dat lukt simpelweg niet met een team dat volledig vanuit Drenthe opereert.’’

Juist om deze reden ziet Roy franchisenemers als de sleutel tot verdere groei en landelijke dekking. ‘‘Met de juiste franchisenemers kan ik niet alleen de logistieke uitdagingen oplossen, maar ook lokaal beter inspelen op de specifieke behoeften en voorkeuren van klanten. Franchisenemers begrijpen de lokale markt vaak veel beter en kunnen sneller schakelen. Dat is precies wat nodig is om het succes van mijn bedrijf te garanderen in regio’s waar ik zelf niet direct aanwezig kan zijn.’’

 

Ontvang gratis meer informatie over Dakkapel Warenhuis

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

Dakkapel Warenhuis