Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

YB haalt 900.000 euro groeigeld op voor internationale expansie

YB (Yoghurt Barn) zet zich in voor internationale expansie door middel van franchising en haar retail- en foodservice-aanbod. Om deze groei mogelijk te maken is het bedrijf een coöperatie geworden en heeft het inmiddels 633 ambassadeurs als mede-eigenaars. Dit is slechts de eerste stap. Er zullen meer rondes zijn die zijn ontworpen om duizenden mede-eigenaren met het merk te verbinden en de groei en impact verder te versnellen.

Twee nieuwe bedrijfsonderdelen

In tien jaar tijd is YB uitgegroeid van een horecabedrijf met een eerste vestiging in Utrecht tot een missie gedreven merk, met niet alleen 13 eigen vestigingen, maar ook twee nieuwe bedrijfsonderdelen. Een internationale vestiging met franchisepartners van wereldklasse zoals Autogrill, en met retail- en foodservicepartners in Noordwest-Europa, kant-en-klare YB Oats voor plantaardig ontbijt, lunch en snacks. Tien jaar na de oprichting in september 2022 gaat het bedrijf direct volledig plantaardig opereren.

Positieve impact maken

De nu opgehaalde fondsen zullen worden gebruikt om deze groei verder te versnellen. Zo is er een verkoopteam geworven voor de detailhandel, is de communicatie verbeterd en is er een franchiseteam gevormd. Daarnaast wordt een aangescherpte branding gelanceerd om zowel in de eigen horecavestigingen, als thuis en onderweg met de producten uit de supermarkt, te kunnen inspireren. Allemaal met één duidelijk doel: een positieve impact maken. Inmiddels zijn de twee partijen een samenwerking aangegaan om kant-en-klare YB Oats op de internationale markt te brengen en onderhandelen ze over nieuwe franchiselocaties voor de Europese markt.

Duurzamer bedrijfsmodel

Wouter Staal, oprichter en CEO van YB: “We bouwen aan een duurzamer bedrijfsmodel waarbij impact voorafgaat aan winst en we kunnen ons merk sterker uitbouwen met onze ambassadeurs. De energie die deze campagne losmaakt is overweldigend. Het is de ideale manier om uw gasten, klanten, leveranciers, medewerkers en andere partners in uw levenslange ambassadeurs en vergroot uw merk als resultaat.”

“Na het sluiten van deze eerste ronde starten we alweer met de inschrijving voor de volgende ronde om nóg meer fans aan ons te binden en te betrekken bij onze projecten, plannen en ambities. Zo willen we binnen enkele jaren doorgroeien naar duizenden mede-eigenaren in binnen- en buitenland. De eerste stap is gezet.” De eerste ronde is nu succesvol afgesloten.

×