Foodconcept Yoghurt Barn lanceerde een sharefundingcampagne om sneller te ontwikkelingen op de internationale markten. Iedereen kan vanaf € 250,- mede-eigenaar worden.
Yoghurt Barn wenst internationaal uit te breiden met masterfranchises en haar producten onderbrengen bij retailers en horecapartijen. Via een vorm van gezamenlijke fondsenwerving hoopt YB het benodigd bedrag op te halen. Yoghurt Barn is woensdagochtend ruim 216 duizend euro aan aandelen gereserveerd voor 144 deelnemers. Yoghurt Barn bestaat dit jaar 10 jaar en is nog altijd in de handen van de oprichters Wouter en Esther Staal.
Yoghurt Barn heeft zich sinds vorig jaar volledig gefocused op een volledig vegetarisch aanbod. Vanaf september zijn op alle 13 locaties alleen nog vegan producten verkrijgbaar. De producten van YB zijn nu ook verkrijgbaar bij o.a. Jumbo, Albert Heijn, Plus en diverse horeca partijen.
De reden om een naamwijzing door te voeren komt dan ook omdat YB nu volledige focus heeft op een Vega concept. De oprichters van YB geven aan dat de historie van het voormalige RetailRookie duidelijk naar voren komt. Daarnaast maakt YB de toekomst vrij voor een plantaardige focus, internationale uitbreiding en groei in nieuwe kanalen.
Yoghurt Barn is in 2012 gestart als horecaconcept met het yoghurtconcept centraal. Het doel van YB is om marktleider te worden in plantaardige ontbijten, lunches en snacks in Noordwest-Europa.