Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Yous maakt ondernemersdroom waar bij Domino’s

De 28-jarige Yous Syed had al op jonge leeftijd de drive om te ondernemen. Die droom maakte ze waar bij Domino’s. Binnen het bedrijf startte ze in de functie van pizzamaker en groeide ze door naar winkelmanager en regiomanager van meerdere vestigingen. In 2022 opende ze haar eerste vestiging als franchisenemer. Ze vertelt wat haar drijft en deelt haar gouden tips voor startende ondernemers.

Van pizzamaker tot franchisenemer

Yous begon haar carrière bij Domino’s met een bijbaan als pizzamaker in een van de vestigingen in Rotterdam. Daar raakte ze meteen enthousiast over het merk, de cultuur binnen het bedrijf en het product. Yous: ‘’Ik sprak al heel vroeg mijn ambitie om zelf ondernemer te worden uit. De franchisenemer waarvoor ik werkte zag hoe ondernemend ik was en hielp me om mijn skills verder te ontwikkelen. Op mijn 18e startte ik met een horecaopleiding en kreeg ik de kans om bij Domino’s door te groeien naar winkelmanager. Samen met mijn team zette ik mooie resultaten neer. Maar ik wilde nog meer leren: dat kon in een functie als regiomanager. Ik coachte teams in verschillende winkels en leerde mijn aandacht te verdelen over meerdere vestigingen en mensen. Toen ik dat goed onder de knie had, wist ik dat ik klaar was voor een eigen vestiging.’’

Zonder je mensen ben je nergens

Een van de belangrijkste vaardigheden die je als franchisenemer nodig hebt, zijn sociale vaardigheden volgens Yous: ‘’Het is belangrijk dat je sociaal sterk bent. Allereerst omdat je een team gaat aansturen dat medeverantwoordelijk is voor het succes van jouw vestiging. Zonder je mensen ben je nergens. Je werkt als volwassene vaak met jongeren en moet je kunnen inleven in hun behoeften. Wat maakt hen enthousiast? Waar hebben ze hulp bij nodig? Het teamgevoel is voor mij erg belangrijk. Daarvoor zet ik altijd een stapje extra. Ik maak het voor mijn personeel leuk om goede resultaten te behalen. Zo kunnen ze met prestaties op het gebied van service en kwaliteit toffe prijzen in de wacht slepen.’’

Diezelfde sociale vaardigheden helpen Yous ook in haar succes als lokale ondernemer. ‘’Ik ben gevestigd in Schoonhoven. Dat is een klein stadje waar veel mensen elkaar kennen. Als ondernemer ben je echt onderdeel van de lokale gemeenschap. Daarom vind ik het belangrijk mijn gezicht te laten zien en benaderbaar te zijn. Ik zet me bijvoorbeeld in door middel van sponsoring bij lokale verenigingen en evenementen. Ook mijn verjaardag heb ik met inwoners van Schoonhoven gevierd door middel van een gratis pizza uurtje: want wie jarig is, trakteert.’’

Ook vanuit het hoofdkantoor van Domino’s ervaart Yous de nodige support op lokaal niveau. Ze vertelt: ‘’Het hele jaar door zijn er lokale campagnes waar je jezelf voor kunt aanmelden. Deze lokale promoties worden volledig voor je geregeld. Daardoor heb ik nog meer tijd om me te focussen op het coachen van mijn team.’’

Klantgericht denken

De klant staat dan ook centraal in de werkwijze van Yous en haar team. Yous: ‘’Ik stimuleer mijn team om altijd te denken als de klant. Hoe ziet de winkel eruit? Hoe wordt iemand te woord gestaan? Hoe kwalitatief is het product dat bezorgd wordt? Onze klanten bepalen uiteindelijk hoe succesvol wij zijn. We moeten er alles aan doen om hen een zo goed mogelijke ervaring te bieden. Krijgen we dan toch een klacht? Dan moeten we blij zijn dat deze klant zich uitspreekt. Dat geeft ons namelijk de kans om onszelf te verbeteren. Ondernemer zijn, betekent ook dat je kritisch op jezelf durft te zijn.’’

Je kunt de Domino’s cultuur niet omschrijven, je moet het ervaren

Voor Yous was het al snel duidelijk dat zij haar ondernemersdroom binnen Domino’s wilde waarmaken. Dit wijdt ze vooral aan de bijzondere cultuur binnen het bedrijf. Ze vertelt: ‘’Binnen Domino’s heerst echt een familiecultuur: er is zo’n groot gevoel van saamhorigheid.’’ Deze positieve werksfeer en de doorgroeimogelijkheden die het bedrijf biedt, maken dat Yous altijd voor Domino’s is blijven werken. Yous: ‘’Je ziet mensen binnenkomen voor een bijbaan en groeien als mens. De cultuur bij Domino’s is niet te omschrijven, die moet je ervaren. Daarom zeg ik altijd tegen mensen die me naar werken bij Domino’s vragen: kom een dag kijken en je wordt spontaan verliefd op het merk.’’

Over Domino’s

Domino’s heeft wereldwijd ruim 19.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels meer dan 360 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks zo’n 24 miljoen verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. De pizzaketen heeft de ambitie om door te groeien naar 500 vestigingen in Nederland. Om dat doel te bereiken, zijn zij op zoek naar enthousiaste en ambitieuze franchisenemers.

Ontvang gratis meer informatie over Domino’s Pizza

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

Domino’s Pizza

×