37 procent meer internet verkeer door fysieke winkels

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Uit een nieuw onderzoek genaamd ‘Hallo Effect’ van brancheorganisatie ICSC, waar zo’n 800 winkelopeningen en -sluitingen zijn bestudeerd, blijkt dat formules met fysieke winkels meer online en nieuwe klanten genereren. Verder krijgt de formule ook meer naamsbekendheid in de omgeving.

Het onderzoek laat zien dat er mede door de opening van een fysieke winkel, gemiddeld zo’n 37 procent meer bezoekers naar de website komen. Ook neemt het aandeel in online traffic, in de desbetreffende marktsector met een gemiddelde van zevenentwintig procent toe. In het onderzoek is ook aangetoond dat het internetverkeer naar de website, bij een sluiting van een winkel omlaag gaat.

Stimulans

De studie laat zien dat consumenten gestimuleerd worden tot aankopen door fysieke winkels. Klanten zouden in deze gebieden in 69 procent van de gevallen het merk in kwestie in overweging nemen. Dit terwijl het gemiddelde percentage van overweging op 51 procent zit.

“We zien nu een retailrenaissance omdat zowel nieuwe als gevestigde retailers investeren in hun winkels en hun fysieke aanwezigheid nieuw leven inblazen,” aldus Tom McGee CEO van ICSC.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class