Maatwerk in dienstverlening en geen eenzijdige focus op de transactie: dat zit volgens Roel Oostra in het DNA van zijn Keukenspectrum Groep. “Klanten moeten een jaar na de aanschaf van een keuken nog steeds volledig vertrouwen in je hebben.”
Nuchtere klant versus premium gevoel
I-KOOK en KeukenCoach zijn twee verschillende verschijningsvormen in de grote Nederlandse keukenmarkt. Oostra: “I-KOOK richt zich op de nuchtere Hollandse klant. Mooie keukens, goede en betaalbare apparatuur en een betrouwbare partner. We zetten op het grote midden in de keukenmarkt in op vakmanschap en betaalbaarheid. KeukenCoach geeft een premium-gevoel. De winkels zijn gericht op de kritische consument die eigenlijk geen concessie wil doen, maar toch met een bepaalde prijsspanning te maken heeft. Dus: A-merken en van het midden tot het hogere segment.”
Ondernemers-DNA
Omdat de samenwerking zo intensief is, zoekt Keukenspectrum Groep de komende jaren mensen met ondernemers-DNA met wie het echt klikt, die hart voor de klant en passie voor het vak hebben. “We sturen aan de ene kant natuurlijk op autonomie, dat zelfstandige gevoel. Aan de andere kant moet je als franchisenemer bij ons ook kunnen samenwerken. We zijn geen verzameling ondernemers die het wiel zelf uitvinden.”