Cafecito begon als koffiebranderij, vlak voordat corona de wereld op zijn kop zette. Ondanks dat veel horecabedrijven grotendeels dicht moesten, heeft Cafecito in die tijd haar eerste fysieke zaak met to-go concept geopend. Zo ontstond Cafecito zoals we het nu kennen. Een high-end concept, waarin topkwaliteit, liefde en waardering voor koffie voorop staan. Na het succes van de eerste zaak, kwamen er in vier maanden drie nieuwe franchisevestigingen bij. Nu is Cafecito klaar voor de toekomst, klaar voor groei. Iliass Akdi (franchisegever) vertelt ons over de formule, de plannen en de zoektocht naar nieuwe franchisenemers.
Wat maakt Cafecito anders dan andere koffiezaken en wat zijn jullie plannen?
Onze vestigingen zijn zodanig ingericht dat het een heel ander soort beleving is dan bij andere koffiezaken. Het interieur is fris en strak, de bar is open. De klant moet zien hoe de koffie wordt bereid en het hele proces mee kunnen krijgen van branden, tot malen, tot schenken, tot het maken van de latte art. De waardering voor een product is groter als je ziet dat er moeite voor is gedaan. Je gaat beter proeven en meer genieten.
Cafecito brandt de koffie exclusief voor haar vestigingen. Op deze manier is de branderij niet afhankelijk van andere afnemers. Je kunt bij ons naast koffie ook koffiebonen en koffiebenodigdheden kopen. Wij zien onszelf als een ‘high-end frequency store’. We zijn geen koffietentje waar je de hele dag lekker kan zitten om te chillen of te werken. Daarvoor is het ook altijd veel te druk. Natuurlijk hebben wij zitplekken om even lekker te genieten van je kopje koffie, maar er is grotendeels koffie to-go. Bij ons vind je ook praktisch geen etenswaren, we zijn geen lunchroom. Alles draait om de koffie.