In Augustus 2017 namen fabrikant Van Geloven en FHC Formulebeheer deel aan een gezamenlijke inspiratiesessie, out of the box denken was hierbij het hoofddoel. Er werd hierbij een nieuwe visie op snacken geleverd door Chef-kok Rob Schollen. Deze sessie bracht de partijen unieke maar eenvoudige recepten die goed overeenkomen met de Family-formule. Deze winter komt family met nieuwe snackmomenten. Vanaf november kunnen bezoekers nieuwe snacks uitproberen, zoals een nieuw kroketmenu, een kroketsalade en de Red Velvet Winterspecial.
Met de Family’s Snackmoment campagne is het de bedoeling om voor ieder moment van de dag een lekker en verschillend snackmoment te creëren. Het populairste borrelhapje van Nederland, de bitterbal, wordt deze periode geserveerd met een truffelmayonaise . De Hollandse snack is er ook een die niet weg te denken is uit de Family-cultuur. Mede daarom is er nu het kroketmenu met een rundvleeskroket, frites en een salade. Gasten mogen zelf de keuze van hun saus maken uit de selectie. De ondernemers van de restaurants kiezen voor de kroketten van Van Dobben, Bourgondiër of Kwekkeboom. Voor de gasten die bewuster willen eten is er ook de kroketsalade.
Nieuwe opties
Nieuw is de Red Velvet Winterspecial. Samen met Coolbreak heeft Family de cake met witte chocoladesmaak met slagroom opnieuw ontworpen tot een milkshake. Met de nieuwe selectie van snacks kunnen de ondernemers een nieuw aanbod leveren aan de klanten. Door het combineren van smaken en recepten hebben de ondernemers van Family ook een andere kijk kunnen vormen op het concept snacken. Voor sommige ondernemers zijn er ook nog extra opties voor de uitbreiding van hun assortiment. Naast de boven genoemde snacks kunnen zij ook Souflessesalade, kroketwrap en het Souflessemenu implementeren.