HEMA gaat haar producten aanbieden via het online platform van Wehkamp. De focus ligt daarbij op non-foodproducten. Deze stap past in de strategie van HEMA om samenwerkingen aan te gaan met strategische partners in binnen- en buitenland. De samenwerking van deze oer-Hollandse bedrijven gaat per direct in.
Voor Wehkamp betekent de samenwerking met HEMA een waardevolle aanvulling op het huidige Wehkamp assortiment. Met een focus op mode, wonen, beauty en baby/kind, is HEMA voor Wehkamp een goede partner om het assortiment verder uit te breiden.
Het productassortiment van HEMA zal met name mode en lifestyle gerelateerd zijn en in fasen worden geïntroduceerd op Wehkamp.nl. Vanaf dinsdag 21 mei kunnen klanten al een groot deel van het baby assortiment van HEMA vinden op Wehkamp.nl. De komende maanden zullen andere delen uit het productassortiment mode worden toegevoegd.
Tjeerd Jegen, CEO HEMA: “De groeistrategie van HEMA willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships. We willen als merk op alle kanalen en op elk moment beschikbaar zijn voor onze klanten. We willen HEMA (inter)nationaal als merk ontwikkelen. De strategische samenwerking met Wehkamp is hierbij een belangrijke volgende stap.”
Graham Harris, CEO a.i. Wehkamp: “Met de toevoeging van HEMA assortiment in onze shop, kunnen we onze klanten een nog breder en relevanter assortiment bieden dan we al hebben. Zo bouwen we verder aan de ultieme klantervaring, want dat is voor Wehkamp het belangrijkst. Een eigentijds assortiment, een shopervaring waar je blij van wordt en een verrassend makkelijke service, dat is waar Wehkamp voor staat.”