Het bepalen van exclusieve gebieden

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Het bepalen van een exclusieve gebied is een onderwerp dat bij iedere franchiseformule speelt. Met de applicatie Exclusieve Gebieden denkt FirstRetail de perfecte oplossing hiervoor te hebben. Er is een combinatie tot stand gebracht van OpenStreetMap, postcodekaarten en een koppeling met databases van o.a. CBS. Ook de concurrenten worden weergegeven.

Resultaat is dat een formule nu op een eenvoudige wijze het verzorgingsgebieden kan vaststellen. Eventueel kan dit nog worden onderverdeeld in A (exclusieve) en B (niet exclusieve)  gebieden. Het verzorgingsgebied kan worden vastgesteld op basis van postcode, het aantal inwoners, reistijd en andere variabelen. Eenvoudig kunnen gebieden worden toegevoegd of verwijderd, zo kan op eenvoudige wijze het optimale gebied worden bepaald.

Voordelen

De belangrijkste voordelen:  Gebruiksvriendelijk, eenvoudig doseren van gebieden, belangrijkste gegevens marktgebied direct in beeld, de selectie kan worden opgeslagen, een gebied kan niet dubbel worden weggegeven en van het geselecteerde gebied kan een printje worden gemaakt dat aan de overeenkomst kan worden gehecht.

“Alhoewel dit onderwerp al speelt zolang er franchise is, was hier tot dusverre nog geen mooie oplossing voor gevonden”, aldus Tim Hazekamp, account manager van FirstRetail. “Ook kan de applicatie worden gebruikt als basis voor het maken van een witte vlekkenplan.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3