Corona had, net als bij andere formules, een grote impact op de sales van backWERK. “We hebben die rustige tijd mede gebruikt om allerlei processen te verbeteren, ons winkeldesign onder de loep te nemen en om formulehandboeken aan te vullen waar nodig”, zegt De Vilder. “We zijn dus wat leaner en meaner geworden. Ook hebben we nieuwe producten ontwikkeld. Al met al zijn we heel goed uit de crisis gekomen. De winkels op OV-locaties blijven nog iets achter op 2019, maar daar staat tegenover dat onze binnenstadwinkels met dubbele cijfers boven die van 2019 draaien.”
Aangesloten bij Thuisbezorgd.nl
15 backWERK-vestigingen zijn inmiddels aangesloten op Thuisbezorgd.nl, iets wat volgens De Vilder al langer op het programma stond, maar door de coronacrisis even on hold kwam te staan. “We hebben vooraf grondig marktonderzoek gedaan in de steden waar wij ons bij Thuisbezorgd hebben aangesloten. Ook internationaal zijn er via onze moedermaatschappij in Duitsland gesprekken gevoerd, bijvoorbeeld over de fee. We willen zoveel mogelijk vestigingen aansluiten bij thuisbezorgd.nl, mits dat voor die vestigingen voordeel oplevert.”
Kandidaat ondernemers die het zien zitten om voor een foodconcept te werken, oog hebben voor kwaliteit en op lokaal niveau willen ondernemen, zijn volgens De Vilder bij backWERK aan het goede adres. “Onze formule heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en onze groeiambities zijn niet te stoppen. We staan als een huis en kijken vol vertrouwen naar de toekomst!”
Dick De Vilder slaat de Hot Sandwich zelden over als hij bij een backWERK-vestiging over de vloer komt. “We hebben dit heerlijk broodje helemaal zelf ontwikkeld. Het is knapperig van buiten en warm van binnen, met brood dat uit Italië komt en in allerlei smaken. Daar ben ik enorm trots op!”