Kaldi Koffie & Thee, bekend om haar hoogwaardige koffie en thee, heeft dit jaar gekozen om het goede doel Swim to Fight Cancer te ondersteunen. Deze landelijke actie, voorgesteld door Bob Houkes van Kaldi Gouda, kreeg brede steun van de Kaldi franchisenemers en sluit naadloos aan bij Kaldi’s traditie om jaarlijks betrokken te zijn bij maatschappelijke doelen.
Eva Hamman, een gepassioneerde deelnemer aan Swim to Fight Cancer, zwom met overtuiging om geld in te zamelen voor kankeronderzoek. “Door mee te doen aan de Swim en geld in te zamelen voor kankeronderzoek, zet ik mijn gevoel van onmacht om in kracht,” zegt Eva. Sinds haar inschrijving is Eva dan ook fanatiek met het werven van sponsors. “Ik werk als ZZP-er en heb een klein regeltje aan mijn facturen toegevoegd dat ik meedoe aan de Swim en donaties welkom zijn.” Haar inspanningen en de steun van Kaldi hebben geleid tot een aanzienlijke donatie voor dit belangrijke doel.
Bob Houkes van koffie- en theewinkel Kaldi Gouda kreeg ook zo’n factuur. “Ik ken Eva als ontwerper van onze webshop. Ik wilde een donatie doen maar dacht: we kunnen Fight cancer ook landelijk steunen met onze jaarlijkse goede-doelen koffie. Behalve in Gouda, zijn er immers ook Swims in andere steden waar een Kaldi zit.” Bob legde het idee voor aan het Kaldi-hoofdkantoor, dat meteen enthousiast was.
Hans Tietema, oprichter van Kaldi, voegt toe: “Het is inspirerend om te zien hoe onze franchisenemers zich inzetten voor goede doelen. De betrokkenheid van onze gemeenschap toont de kracht van samenwerking en onze toewijding om een positieve impact te maken.”
Een succesvolle actie
Op 22 juni overhandigde Bob Houkes namens Kaldi een cheque aan de organisatie van Swim to Fight Cancer, die het initiatief enorm waardeerde. De deelnemers aan Swim to Fight Cancer Gouda zwommen 500, 1000 of 2500 meter in de Museumhaven, wat resulteerde in een indrukwekkende opbrengst van €70.000. Dit bedrag zal worden besteed aan baanbrekend kankeronderzoek en een virtuele fietstrainer voor kankerpatiënten in het Groene Hart Ziekenhuis. “Zo zie je maar dat een klein regeltje op een Goudse factuur kan leiden tot een landelijke actie,” zegt Bob Houkes trots. “Samen gaan we voor een mooie opbrengst voor Eva en Swim to Fight Cancer.”
Koffie met karakter en een missie
Sinds de oprichting in 2000 biedt Kaldi Koffie & Thee een unieke beleving voor koffie- en theeliefhebbers in Nederland. Met meer dan 30 vestigingen, staat Kaldi bekend om haar focus op kwaliteit, kennis en gastvrijheid. De franchiseformule combineert retail en horeca, wat het een aantrekkelijke optie maakt voor ambitieuze ondernemers. Kaldi blijft voortdurend op zoek naar enthousiaste franchisenemers met een passie voor koffie en thee. “Onze franchisenemers zijn het gezicht van Kaldi en we hechten veel waarde aan goed opgeleide, gemotiveerde en kundige medewerkers,” zegt Hans Tietema.
Vul onderstaand formulier in voor meer informatie over franchisemogelijkheden bij Kaldi. Nu al meer weten? Kijk dan op deze pagina.