Dutch Beauty Group, het moederbedrijf van MOOI Parfumerie en Parfumswinkel, heeft Koen van Berlicum aangesteld als nieuwe Chief Commercial Officer (CCO). Van Berlicum brengt veel retail ervaring en expertise met zich mee en gaat zich richten op de commerciële strategie van het bedrijf.
Van Berlicum heeft gewerkt bij succesformules van Jumbo en Jan Linders en was onderdeel van het directieteam van Primeale United. Door zijn achtergrond in de detailhandel en zijn ervaring in het ontwikkelen van commerciële strategieën is hij een waardevolle toevoeging aan het directieteam van Dutch Beauty Group. Van Berlicum: ‘Wat me aanspreekt in Dutch Beauty Group is het feit dat het een ondernemende club ambitieuze mensen is, met veel kennis in huis wat betreft off- en online retail. Hierdoor zie ik volop potentie om de sterke positie van MOOI en Parfumswinkel, als omnichannel spelers in de beautybranche, verder uit te bouwen.
Jory en Dorian Hofs zijn verheugd over de komst van Van Berlicum om de commerciële strategie van het bedrijf verder te ontwikkelen en te optimaliseren. “Met zijn ervaring en kijk op retail zal Koen een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere groei van onze formules. Koen denkt heel erg vanuit de klant, hij wil de klant goed begrijpen om te snappen waar zijn of haar behoeftes liggen en dat is belangrijk om je te kunnen blijven onderscheiden.” aldus Dorian Hofs, CEO van Dutch Beauty Group. Met de aanstelling van Van Berlicum als CCO is Dutch Beauty Group ervan overtuigd dat het bedrijf zich verder kan ontwikkelen en de klanten nog beter kan bedienen.
In goed gezamenlijk overleg is het moment gekomen voor Kees van Beem om een volgende stap te zetten. “Het zijn vier Mooie maar ook zeer intensieve jaren geweest, waarin de organisatie enorm is gegroeid en we mooie resultaten hebben bereikt.” aldus Van Beem. Koen van Berlicum neemt het stokje van Kees van Beem over per 17 april. Van Beem blijft tot 1 juni actief bij MOOI Parfumerie.
Over Dutch Beauty Group
Dutch Beauty Group is een toonaangevende speler in de beautybranche en richt zich op de verkoop van hoogwaardige beauty producten aan consumenten. Onder Dutch Beauty Group vallen de formules MOOI Parfumerie en Parfumswinkel. Het bedrijf streeft naar een unieke klantbeleving en service, en biedt haar klanten deskundig advies en de nieuwste trends op het gebied van beauty.