Kvik Wateringen opent dit weekend de deuren van haar vernieuwde winkel op de Lierseweg. Het is de eerste vestiging in Nederland dat is omgebouwd tot het nieuwe winkelconcept van de Deense keukenfabrikant Kvik. Met dit concept wil Kvik in haar winkels een meer huiselijke en inspirerende omgeving creëren. Het gebruik van de juiste verlichting, geur, muziek en aankleding moeten hieraan bijdragen. De winkelbalie en bureaus zijn vervangen voor een lounge- en designhoek. Via een vaste looproute worden bezoekers nu langs de diverse Deense ontwerpen in de winkel geleid.
Franchisenemers van Kvik Wateringen Rob Wijsman en Edwin Vliegenthart kijken uit naar de nieuwe manier van werken en klanten ontvangen. “De sfeer is huiselijk, alsof je bij een vriend of vriendin op de koffie bent. Er zijn verschillende hoekjes waar je met bezoekers kunt zitten. We spreken klanten niet meer toe vanachter ons bureau, maar staan bijvoorbeeld naast ze in de designhoek,” vertelt Edwin. “Hier laten we klanten de diverse materialen, kleuren en accessoires zien en stellen we combinaties samen. Zo ontwerpen we samen een design op maat, maar dan wel voor een betaalbare prijs.”
Een nieuwe manier van werken en klanten ontvangen
Zowel huidige als nieuwe Kvik-winkels worden aankomende periode omgebouwd tot het nieuwe winkelconcept. “We zijn ontzettend trots dat we de eerste stap hebben gezet. Vanaf volgend jaar zal het nieuwe winkelconcept in meerdere regio’s in Nederland te bezichtigen zijn,” vertelt Meike Hoek, Marketing Manager Kvik Nederland. Het winkelconcept sluit volgens Meike goed aan bij de huidige klantbehoefte. “Bij een bezoek aan de winkel weten consumenten vaak al wat ze willen. In de winkel moeten hun ideeën samenkomen. Dit is mogelijk in het nieuwe winkelconcept; klanten kunnen hier materialen bekijken, voelen en combineren en dat in een inspirerende omgeving. We maken moodboards en 3D-tekeningen en realiseren zo samen hun droomkeuken.”
Optimaliseren klantbeleving
In de winkel is een speciale looproute vastgesteld. Bezoekers worden zo door een Kvik medewerker langs de verschillende Deense designs geleidt. Rob: “Door de looproute is de winkel beter ingedeeld. We hebben samen met twee designers van Kvik zorgvuldig nagedacht over wat we willen laten zien, hoe we dit willen laten zien en wanneer. Zo is er een goede mix ontstaan tussen het soort stijlen, prijzen en kleuren. Ook de nieuwste design van Kvik Avolia en Corisa zijn nu bij ons te bezichtigen.” Met het nieuwe concept denken Rob en Edwin hun bezoekers net wat extra’s te kunnen bieden. “Dat Deens design in regio Wateringen goed aanslaat hebben we al bewezen, maar met dit nieuwe concept hopen we de klantbeleving te optimaliseren en de interesse in Kvik te vergroten,” aldus Rob.