Lekkerlands Labstore eindigt in top 3 ‘Beste tankshop van Nederland’

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Aan het einde van de eerste beursdag van de Tankstation Vakbeurs 2019 maakte de jury de winnaar bekend van de Tankstation Challenge. Lekkerlands eigen labstore ‘Eet & Gerei’ in Katwijk aan Zee behoorde tot de finalisten. Eet & Gerei eindigde in de top 3  ‘Beste tankshop van Nederland’.

Op basis van een selectievoorronde, mystery visits en bezoek door de vakjury werden de finalisten beoordeeld.

Een innovatief winkelconcept

Ruim twee jaar geleden opende Eet & Gerei haar deuren. Een initiatief van Lekkerland om te anticiperen en te leren uit de veranderende trends en consumentenbehoeftes in de wereld van on-the-go consumptie. De eerste labstore waar consumenten kennis maken met zo’n 100 vierkante meter vol on-the-go concepten, slimme oplossingen en vernieuwende producten en recepturen van Lekkerland zelf. Een innovatief winkelconcept dat een groot succes bleek en nu wordt beloond met deze top 3-notering.

Een wisselend aanbod

Na de uitreiking vertelt Harold de Jong, eigenaar van de Shell-locatie waarin Eet & Gerei is gevestigd: “In de impulswereld, waar petrol middenin zit, is het zaak om gasten continu te verleiden. De ultieme ingrediënten voor zo’n shop zijn onder meer gemak, gastvrijheid, beleving en een uitgekiend assortiment aan food, tabak, non-food en services.”

De Jong vervolgt zijn verhaal met het feit dat Eet & Gerei regelmatig experimenteert met een wisselend aanbod. “In zoetwaren focussen we bijvoorbeeld op de fun-factor. Daarom hebben we vanaf dit weekend een Colorworks installatie van M&M’s waar gasten zelf hun bakje vol regenboogkleuren kunnen tappen.”

De hartslag van de shop

Ook Freek van Beek, CEO Lekkerland Nederland, is trots op deze prestatie. Van Beek weet uit ervaring dat het succes van on-the-go consumptie afhankelijk is van de omgeving waarin de shop zich bevindt. “De hartslag van de shop is bepalend. Ik zie onze labstore als een rijke bron van informatie. We zien wat wel goed verkoopt en wat niet. Daar passen we de zaak voortdurend subtiel op aan. Niet alleen in assortiment, maar ook in inrichting”, aldus van Beek.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class