Al 14 jaar zijn Remco Vink en Silvia de Souza bagelbazen in Arnhem. Met hun ervaring en positiviteit uit al die jaren ondernemen kunnen ze niet wachten om de vestiging aan het Simonsplein 6 mei te openen. Remco: ‘We willen iedere gast verrassen, met een leuk gesprek of een klein detail. Zodat iedereen uiteindelijk weggaat met een positief gevoel.
Bagels & Brazilië
Als je het Silvia (geboren Braziliaanse) vraagt zijn er veel overeenkomsten tussen Bagels & Beans en haar opgroeien in Brazilië. Die overeenkomsten in huisstijl, gebruik van kleuren, de keuze voor ingrediënten en kwaliteit lieten haar namelijk direct verbonden voelen met Bagels & Beans. Eén van de redenen waarom ze beiden, na oriëntatie in de franchisewereld, besloten te starten als bagelbazen. ‘Het menu verraste me toen, en nu nog steeds. Het doet mij denken aan hoe mijn oma en moeder vroeger in de keuken stonden en werkte met ingrediënten als avocado & cacao.’
Het vizier op het oosten
De menukaart vol verse, natuurlijke ingrediënten en de liefdevolle, handmatige bereiding door Siliva en Remco zorgen voor succes in Arnhem. Niet gek dat vele bagelfans hen graag richting het oosten zien neerstrijken om het Simonsplein te overladen met bagels, koffie & geluk. Remco: Zo’n vijf jaar geleden was het zaadje geplant om een vestiging in Doetinchem te openen. We wisten als we gaan, dan willen we aan het Simonsplein. Het vinden van de uiteindelijke locatie viel heel mooi samen. We voelden dat dit hét pand moest worden.’
Groeien doe je samen
Silvia: ‘Het team om ons heen geven wij het vertrouwen dat ze verdienen. We zien onszelf als hun collega’s. Al die jaren samenwerking zorgt voor een bijzondere band, dat vind ik heel speciaal.’ Remco: ‘Daarnaast resulteert die zelfstandigheid en verantwoordelijk in een bepaalde cohesie. We zorgen samen voor het succes van de vestiging. Precies ook hoe we het in Doetinchem willen aanpakken.’
Dat ene gevoel
Remco: ‘We willen onze gast een bepaald gevoel meegeven. Dat kan niet altijd worden uitgedrukt in woorden. Het kan komen door de bijzondere lampen die we hebben, de kleuren in de zaak, het proberen van een vega bagel of dat ene gesprekje bij een bezoek. We willen dat iedereen met een positief gevoel weggaat en denkt: ‘hey, dit is een fijne plek, daar kom ik graag nog eens langs’.’