Het openen van een nieuw filiaal is voor iedereen erg spannend. Je opent immers op een nieuwe plek een verkooppunt en weet van te voren niet in hoeverre dit een succes zal zijn. Er zal hier op voorhand wel research naar zijn gedaan, maar de realiteit kan natuurlijk altijd anders uitpakken dan dat het in het onderzoek uitpakte. Gelukkig zijn er ook tal van dingen die je kunt doen om de succeskans te vergroten. Het creëren van naamsbekendheid voor jouw nieuwe filiaal is een van deze dingen. Omdat dit zo ontzettend belangrijk kan zijn voor het succes van jouw nieuwe filiaal geven we je in deze blog enkele tips die je kunnen helpen bij het vergroten van de naamsbekendheid van jouw nieuwe filiaal.
Laat je etalage opvallen
De etalage van jouw nieuwe filiaal is over het algemeen het eerste wat voorbijgangers zien. Het is dan ook van groot belang dat deze etalage de aandacht van voorbijgangers trekt. Anders loopt men zonder dat men het doorheeft zo aan jouw winkel voorbij. Je kunt je etalage laten opvallen door gebruik te maken van opvallende kleuren en producten. Laat deze echter wel corresponderen met de huisstijl van de rest van je winkel. Anders zal men bij binnenkomst direct een raar gevoel ervaren omdat de winkel er van binnen totaal anders uitziet dan van buiten.
Promotie voorafgaand aan de opening van het nieuwe filiaal
Het nieuwe filiaal op de juiste manier promoten is misschien wel een van de belangrijkste dingen die je kunt doen als het gaat om het vergroten van de naamsbekendheid. Dit kun je op verschillende manieren aanpakken. Zo kun je ervoor kiezen om de opening van het nieuwe filiaal grootst aan te kondigen in de lokale nieuwsbladen of op sociale media kanalen. Het is hierin met name belangrijk om op voorhand een juiste promotie tactiek vast te stellen. Het adverteren in een krant heeft bijvoorbeeld alleen zin als jouw potentiële doelgroep deze krant ook daadwerkelijk leest.
Promotie na opening van het nieuwe filiaal
Nadat het filiaal geopend is, is het belangrijk om de promotie op een andere manier uit te voeren. Je zult immers geen promotie meer kunnen maken met de opening van het filiaal, deze is namelijk al geopend. Het is in dit geval belangrijk om over het juiste promotiemateriaal te beschikken. Zo kun je stickers, flyers of folders meegeven aan bezoekers van jouw nieuwe filiaal. Je weet namelijk maar nooit bij wie deze stickers, flyers en folders zullen belanden. Men zal op deze leuke manier in aanraking komen met jouw nieuwe winkel. Een andere leuke manier om promotie te blijven maken is door middel van leuke acties & aanbiedingen. Deze acties & aanbiedingen zullen er dan ook voor zorgen dat er steeds meer mensen regelmatig jouw nieuwe filiaal zullen bezoeken.