Parfumerieketen Douglas komt in zeventien Europese landen met een nieuwe merkstrategie. De keten kiest voor een nieuwe logo, nieuw mission statement en nieuw beeldmateriaal. Hiermee wil Douglas haar positie verder versterken. Dat betekent dat de 113 winkels in ons land, waarvan 19 in handen van franchisenemers, omgevormd zullen worden naar de nieuwe stijl.
Met deze aanpassingen richt Douglas zich op upgrading en verjonging van de formule. CEO Tina Müller vertelt: ‘Met de nieuwe merkstrategie zorgen we ervoor dat de modernisering van Douglas niet onopgemerkt zal blijven.’
De nieuwe strategie zal als eerst uitgerold worden in het Duitse Frankfurt. Daarna volgen de overige winkels. Dit zijn er meer dan 2.000 in Europa. Dit alles moet eind volgend jaar afgerond zijn. De digitale kanalen van de Duitse formule hebben al een make over gekregen. “De beautymarkt verandert razendsnel en Douglas is koploper in deze verandering. We hebben afgelopen maanden grote investeringen vrijgemaakt om onze toonaangevende positie in Europa te versterken en uit te breiden”, aldus Tina Müller.
Met de nieuwe merkstrategie wil Douglas zich klaarmaken voor de toekomst. CMO Lucas van Eeghen vertelt: ‘We willen onze klanten aanmoedigen en inspireren om hun eigen schoonheid te erkennen en zelfverzekerder te worden. Bij alles wat we doen, concentreren we ons niet alleen op wat onze klanten op dit moment willen, maar vragen we ons altijd af wat hun wensen in de toekomst zullen zijn. Alleen op deze manier kunnen we Douglas van premium winkelketen tot premium merk maken.’