SUGO, bekend vanwege haar gezonde, vierkante pizza’s, pakt de winst bij de Horecava Awards 2022. In de categorie Concepts, Interior & Design kiest de jury overtuigend voor het SUGO merk vanwege de nieuwe franchiseformule die gelanceerd is: “SUGO begon als een ‘gewone’ pizzaketen. Maar met de nieuwe franchiseformule, die niet draait om het openen van reguliere restaurants, maar juist om virtual branding en shop-in-shops, kunnen andere horecaondernemers meeliften op het succes van het merk.”
Minimale investering
Zonder dat horecaondernemers hoeven te investeren in extra oppervlakte of extra personeel kunnen zij de omzet fors verhogen dankzij SUGO. Dit allemaal dankzij de sterk opgezette virtual branding van het merk en het shop-in-shop concept. Inmiddels hebben zo’n tien ondernemers met succes gebruik gemaakt van het kant-en-klare franchiseconcept. Ondernemer Hugo Kruijssen vertelt: “Alles aan dit concept klopt. Het biedt daarnaast enorme kansen voor veel ondernemers en we beschouwen SUGO als vaandeldrager van deze nieuwe manier van franchisen. We verwachten dat vele zullen volgen.”
Sugo
Bij SUGO speelt pizza al taglio de hoofdrol – gebakken op grote, rechthoekige platen en opgeknipt in vierkante stukken. De bodems zijn luchtig, licht en krokant en worden met de hand bereid. De meel waarmee de pizza’s worden gemaakt, wordt door SUGO zelf geïmporteerd uit Italië. Alleen dit graan heeft voldoende eiwitgehalte om een écht luchtige SUGO Pizza van te maken. De bodem is eiwitrijk en laag in koolhydraten. Daarnaast wordt er geen vet gebruikt bij het bereiden van de bodem.