“Tevreden klanten, daar krijg ik energie van,” vertelt Erwin de Roos (48 jaar) franchisenemer bij MatrasCleaner. “Na 17 jaar detailhandel en telecom was ik daar wel een beetje klaar mee, ik werd er niet bepaald een ‘leuker mens’ van.”
“Zes jaar geleden ben ik begonnen als zelfstandige dealer bij MatrasCleaner en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Aantrekkelijke van MatrasCleaner is voor mij de combinatie van lage vaste kosten, veel vrijheid en het persoonlijke contact met de klanten. Maar het allerbelangrijkste is wel het resultaat van je werk, de klant ziet direct het verschil: die ziet hoeveel vuiligheid er wordt verwijderd en dat alle vlekken weg zijn. Niet gek dat klanten dus altijd tevreden zijn, daar krijg ik energie van.”
MatrasCleaner is specialist in droge en biologische dieptereiniging van matrassen op locatie voor zowel de particuliere markt als de zakelijke markt, zoals hotels, tehuizen en bungalowparken. Ook beschikt MatrasCleaner over een in eigen huis ontwikkelde unieke biologisch afbreekbare vlekverwijderingsmethode. De reinigingsmachine van MatrasCleaner genereert hoogfrequente trillingen. De vuildeeltjes in het matras worden hierdoor losgetrild, verpulverd en afgevoerd in een vacuüm dat precies is afgesteld op matrassen.
De Roos vindt het aantrekkelijk dat MatrasCleaner geen franchise is maar een dealership: “Dat geeft mij alle vrijheden, je onderneemt onder eigen naam maar ze staan wel klaar om mij te helpen als ik een vraag heb. Zo had ik vanaf de start mijn eigen bedrijfsnaam ‘De Roos Matras Reiniging’ en logo. Vandaaruit ben ik gaan bouwen aan mijn eigen onderneming. Een deel van de omzet komt trouwens binnen via de website van Matrascleaner, dat gaf mij meteen een vliegende start.”
MatrasCleaner biedt een starterspakket aan dat onder andere bestaat uit alle benodigde apparatuur, marketingmaterialen, toegang tot alle faciliteiten, training en begeleiding. MatrasCleaner vraagt geen initiële franchisekosten en geen jaarlijkse franchisefee.
De Roos: “Mijn doelstelling toen ik begon was een mooie mix te creëren van zakelijke klanten en particulieren. Dat is me gelukt. Op dit moment heb ik portfolio van ongeveer 50 B&B’s , een tiental Boutique Hotels en een hele trits aan vakantiehuizen. Gaaf is dat ik sinds kort ook de matrassen mag reinigen op een groot gerenommeerd vakantiepark!”