Na een maand lang testen en optimaliseren heeft Spare Rib Express een volledig nieuwe website in leven geroepen. De website is op de vernieuwde huisstijl van het merk gebaseerd.
“Wij willen de consument een nóg betere bestelervaring geven en daarnaast een beter beeld geven van onze ware formule identiteit. De nieuwe website is ontwikkelt volgens de nieuwste technologie, algemene aanpassingen worden vanuit het content management systeem tegelijk met de kassa van de formule gewijzigd”, aldus Commercieel Manager David Pinedo.
Effectief
In het afgelopen jaar is Spare Rib Express samenwerkingen begonnen met twee strategische partners die de formule goed ondersteunen op het online en ICT gebied. Internetbureau Bikkelhart specialiseert zich in online consumentengedrag. Sinds de testen is de kassa aanslag al 3 euro hoger geworden, en een 11% hogere conversie. Ook het uitstappercentage bij de checkout ligt bij deze website lager dan bij de voorgaande website.
“Onze softwareontwikkelingspartij, DSE Software, heeft het design van Bikkelhart gekoppeld aan onze backend en het geheel vanuit technisch vlak geoptimaliseerd. Daarnaast beschikken zij over een helpdesk die van 9.00 tot 21.00 beschikbaar is voor onze bezorgrestaurants. Dit zorgt ervoor dat wij franchisenemers ook buiten kantoortijden een betere ondersteuning kunnen bieden”, aldus Pinedo.