Aan Nederland de eer de allereerste Dunkin’ van Europa met de nieuwe huisstijl te openen in Almere. De koffie- en donutgigant verandert haar naam naar Dunkin’, zoals de keten vaak al door fans wordt genoemd. De grootste reden voor de naamsverandering is voornamelijk de verlegging van de focus op andere producten.
Dunkin’ Coffee and Donuts
Ondanks de inkorting van de naam blijft de huisstijl vertrouwd, want het bekende lettertype met roze en oranje kleuren blijven. De naamsverandering betekent niet dat Dunkin’s iconische donuts niet meer verkrijgbaar zullen zijn in de restaurants. Donuts zullen, evenals lokale favorieten, dagelijks in elke vestiging beschikbaar blijven. In de komende jaren zal het nieuwe Dunkin’ logo en branding verschijnen in alle vestigingen van Nederland.
“Onze nieuwe huisstijl is onderdeel van de algehele modernisatie van de Dunkin’ beleving in Nederland. Van onze nieuwe café stijl, tot de innovatie in het menu en algehele waarde propositie; we streven ernaar om onze gasten te voorzien van overheerlijke dranken en gerechten met ongeëvenaard gemak. Wij geloven erin dat onze inzet om Dunkin’ te transformeren, terwijl we nog steeds het Dunkin’ erfgoed omarmen, het merk relevant zal houden voor de komende generaties”, aldus Nabil Besali, master franchisenemer van Dunkin’ in Nederland.
Dunkin’ Almere
De nieuwe Dunkin’ huisstijl maakt in Nederland zijn entree met de nieuwe vestiging die geopend zal worden in Almere. “De opening zal op 28 februari om 7:00 zijn en zal wederom uitbundig gevierd worden. Traditiegetrouw zullen de eerste 100 klanten een jaar lang gratis donuts ontvangen.” De vestiging heeft een oppervlakte van 120 m², met 40 zitplaatsen binnen en 60 zitplaatsen buiten op het terras. Naast het complete donut assortiment en alle dranken, zal Dunkin’ Almere ook ontbijt serveren.