Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Albert Heijn opent drie vernieuwde winkels per week

Albert Heijn is druk bezig met het openen van winkels met het vernieuwde concept. Zo openen zij gemiddeld drie vernieuwde vestigingen per week. Een kenmerk van dit concept is dat vers, gezond en duurzaam eten meer aandacht krijgt. Op 9 februari jl. is de 250e Albert Heijn vestiging geopend die gebruik maakt van dit nieuwe concept.
Drie winkels per week

“We openen gemiddeld zo’n drie vernieuwde winkels per week sinds 2019. Daar gaan we ook dit jaar volop mee door, variërend in grootte én door heel Nederland. Ook het bouwproces zelf gaat weer sneller. Waar we voorheen tien dagen nodig hadden om een hele winkel te verbouwen kunnen we dit nu al in negen en soms zelfs in acht dagen realiseren. Fijn om sneller open te kunnen gaan voor onze klanten”, aldus Marit van Egmond.

Hoge klanttevredenheid

“Wij willen Beter Eten voor iedereen bereikbaar maken. Klanten kiezen in onze vernieuwde winkels nog makkelijker voor vers, gezond, lekker en duurzaam eten. En voor makkelijk betalen met zelfscan en onze AH app. Klanten waarderen deze nieuwe winkelervaring, dat zien we continu terug in een hogere klanttevredenheid. Ik ben erg trots op de snelheid waarmee we deze grootste vernieuwingsoperatie ooit uitrollen in Nederland”, aldus Marit van Egmond, CEO Albert Heijn.

Minder CO2-uitstoot

Een andere ontwikkeling binnen Albert Heijn is de vermindering van CO2-uitstoot. Het bedrijf zet stappen om de klimaatdoelstellingen te realiseren. Sinds 2008 is de CO2-uitstoot met 50% verminderd per vierkante meter. Op 1 januari 2021 is de stap gezet om over te stappen op 100% Nederlandse windenergie. Ook zullen er verdere stappen worden genomen in de aankomende jaren. Een voorbeeld hiervan is het verminderen van de CO2-uitstoot in de productieketen van de boeren en groente- en fruittelers.

×