Elk jaar vindt het plaats van DE STEENMASTERS plaats: onze grote bijeenkomst in de zomer. Ook dit jaar waren alle partners, hun medewerkers en alle medewerkers van het hoofdkantoor uitgenodigd om twee onvergetelijke dagen met elkaar door te brengen.
Op vrijdag vond er een verkoopseminar plaats. Daarna zorgden de deelnemers aan de paneldiscussie voor een interessante uitwisseling over de onderwerpen verkoop, technologie, groei, medewerkers en algemene feedback van het hoofdkantoor naar de partners en natuurlijk vice versa.
Een teamevenement waardoor het team nog dichter naar elkaar toe kon groeien met geweldig weer en heerlijk eten en drinken. In de woorden van onze Zwitserse partner Alan: “We zijn allemaal onafhankelijk, maar aan het eind van de dag zijn we een team! En dat is leuk!”
Op zaterdag ging het verder. Een uitgebreide vergadering om onze CRM-gegevens te bekijken, verduidelijkte de ontwikkeling binnen de franchisegroep. Zowel feiten en cijfers als enquêtegegevens stonden op de agenda. We waren verheugd weer een sterke groei met dubbele cijfers te kunnen melden! De gemiddelde klantprijs groeide ook met meer dan 5%, wat de inflatiegerelateerde prijsstijgingen – vooral voor brandstof – grotendeels compenseerde. We vervolgden de feedbackronde “Weten waar de schoen wringt”. Hier werden alle onderwerpen besproken die van belang zijn voor partners, medewerkers en het hoofdkantoor van de franchiseformule. De ronde dient als een belangrijke basis voor directe en open communicatie tussen de deelnemers om het systeem continu te verbeteren.
`s Avonds werd het pas echt gezellig. Het hoofdkantoor met zijn zwembad, dat speciaal was opgezet voor partners en medewerkers, werd een beachclub! Partners, werknemers en leveranciers, maar ook de gezinnen die waren uitgenodigd, gingen helemaal los. Het officiële gedeelte werd begeleid door onze moderator Marc. Hij betoverde alle gasten met ongelooflijke mentale magie. Hoe deed hij dat? GEEN IDEE! Dat zal sommige mensen nog lang bezighouden…
Het hoogtepunt van de avond was de prijs voor onze TOP 3 franchisepartners. Dominik Kagerer uit Bonn werd derde. Het was niet alleen de verdubbeling van zijn omzet die bijdroeg aan zijn podiumplaats. De tweede plaats ging naar Robin Scheigele. Hij en zijn team zijn binnen een jaar enorm gegroeid en hebben ook nieuwe records behaald. Last but not least is hij een belangrijke pijler in het systeem en staat hij altijd klaar om zijn collega’s te helpen. Mujo Muhamedagic uit Zwitserland won goud. Het is het tweede in de Franchise formule en hij heeft zijn omzet verzesvoudigd ten opzichte van het vrij sterke voorgaande jaar! Dat klopt: 600% meer omzet vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Maar ook in andere opzichten is hij altijd toegewijd en staat hij garant voor de naleving van de systeemspecificaties. Een zeker verdiende 1e plaats!
Een andere prijs ging naar de nieuwkomer van het jaar! Deze prijs ging naar Daniele Cioffi uit het duitse Münsterland. Met zijn start in maart slaagde hij erin om binnen de eerste 3 maanden zijn streefcijfers vanuit stilstand te doorbreken en rent recht op zijn doel af: een verdubbeling van de omzet. In zijn toespraak droeg de sympathieke man zijn prijs op aan alle supporters van het hoofdkantoor.
Managing Director Rico Ritter sprak in zijn speech over de uitstekende prestaties en de enorme cohesie binnen de groep van franchisepartners en bedankte hen voor de geweldige samenwerking. Maar ook de groeicijfers van 10 franchise partners en nog eens 6 partners binnen de andere franchisesystemen van de bedrijvengroep waren een reden tot vreugde. Vooruitblikkend werd aangekondigd dat de nieuw gevormde expansie-afdeling de formule zal uitbreiden naar de markten in Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk. In eerste instantie zal de Nederlandse markt in 2023 en 2024 worden aangepakt.
Ook de partners hadden reden tot vreugde. Dankzij een grootschalige campagne kunnen ze nu nog gemakkelijker en sneller werknemers vinden en zo hun eigen ondernemersdoelen bereiken. Bovendien bevordert de franchisegever nu ook de eerste werknemer binnen de financiële mogelijkheden.
En ten slotte was er ook iets te winnen. Het franchisesysteem verloot een wellness weekend voor twee personen in Hamburg. Ook hier konden loten worden gekocht. De gasten waren vrij genereus, omdat het, zoals altijd, voor een goed doel was! Er werd 4.415 euro verzameld, die gedoneerd zal worden aan “Artsen zonder Grenzen”, die over de hele wereld geweldig werk doen.