De Nationale Franchise Gids heeft recentelijk een kort interview afgenomen met twee internationale franchisenemers van YellowKorner. De franchiseformule presenteert en commercialiseert fotografie. Dit doen ze van meer dan 500 kunstenaars, in een beperkte oplage. Elk genummerd en compleet met een certificaat van echtheid. In meer dan 150 galerijen wereldwijd. Marie, franchisenemer in Rennes en Emmanuel, franchisenemer in Parijs, vertellen over hun ervaringen bij deze internationale formule.
Marie is al 20 jaar actief in de retail. “Ik werkte eerst in een luxe boutique. Daarna heb ik mij aangesloten bij een thuis verkoop netwerk waar ik 15 jaar lang actief was als trainer. Het was een zeer mooie ervaring, omdat je bij zeer diverse mensen over de vloer kwam. Ik heb veel geleerd over retail, netwerken en personeelstrainingen.”
Emmanuel was van 1995 tot en met 2010 werkzaam bij Lina’s Sandwiches. Eerst als directeur expansie om vervolgens zelf als franchisenemer voor de formule actief te zijn. Daarna was hij tot en met 2018 bedrijfsleider Ontwikkeling en Consulting bij GEM.
Wat vinden jullie leuk aan ondernemen bij YellowKorner?
Het concept en de artistieke fotokeuze vindt Marie het leukst van YellowKorner. “Ik vind deze keuze altijd erg subtiel en een beetje speels. In het kort: als je naar YellowKorner komt, zie je iets dat je nergens anders ziet.”
Emmanuel vult aan: “Voor een ondernemer is franchise een manier om een bedrijf te beginnen die zekerheid biedt. Ik heb voor deze franchiseformule gekozen om gebruik te maken van hun kennis en kunde. Het merk bestaat al vele jaren, heeft zichzelf en het concept bewezen.”
Hoe ervaren jullie het ondernemen bij YellowKorner?
Marie: “YellowKorner steunt franchisenemers op een goede en fijne manier. Er is altijd wel iemand beschikbaar die mijn vragen kan beantwoorden. De verkoopmanager ondersteunt mij wanneer dat nodig is en ook is er nauw contact met het hoofdkantoor.”
Emmanuel: “Met de hulp van YellowKorner liep de opening van mijn vestiging gesmeerd. Zij waren aanwezig bij de opening van mijn galerij en hebben me geholpen met het installeren van alles. Ze hielpen mij alsof het hun eigen winkel was. Dit maakte het mogelijk voor mij om op andere zaken te focussen. Dat gaf een geruststellend gevoel.”
Wat zijn jullie plannen voor de toekomst als franchisenemer?
Emmanuel: “Het oorspronkelijke doel van mijn galerij was om het concept te testen. Om bekend te raken met de producten en de klanten. Mijn doel voor de toekomst is om nog meer galerijen te openen. Dit smaakt absoluut naar meer.”
Marie: “Ik heb inmiddels mijn tweede vestiging geopend en in de komende jaren wil ik graag uitbreiden naar 4 à 5 verkooppunten.”
[box]Ontvang gratis meer franchise informatie over YellowKorner![/box]
Oeps! We konden je formulier niet vinden.