De marktpositie van retailformule ElectronicPartner Nederland B.V. is beter geworden in Nederland. Eind 2019 was er een groei online door de lancering van het vernieuwde eCommerce platform. De slogan die in het coronatijdperk het koopgedrag van consumenten beïnvloedde – ‘’wees loyaal, koop lokaal’’ – had ook een goed resultaat in de markt van consumentenelektronica.
Hogere omzet ondernemers
“De afgelopen tijd ervaarden we een sterke stijging in online aankopen en tegelijkertijd nam het belang van lokaal ondernemen verder toe. Deze ontwikkeling heeft voor onze lokale EP: ondernemers goed uitgepakt. De afgelopen acht maanden hebben onze ondernemers buitengewoon goed gepresteerd en een fors hogere omzet behaald”, vertelt Patrick van Tent, CEO bij ElectronicPartner Nederland. Voor de retailformule is het een enorme meevaller dat de afgelopen paar maanden een groot succes waren.
Hoe EP: voor groei zorgt
‘’Bij EP: geloven we in lokaal leiderschap.’’ Met een moderner winkelconcept investeert de formule hierin. Huidige winkels worden verbouwd en nieuwe winkels worden op de beste plek geopend. Ook is EP: zich bewust van juiste online strategie. Vorig jaar werd er een nieuw webshopplatform geïntroduceerd, wat onderdeel is van hun marketingstrategie. ‘’De combinatie van de juiste strategie en lokaal ondernemerschap maakt onze EP:Formule nu juist zo onderscheidend. Groei is belangrijk, maar het streven naar tevreden klanten staat centraal’’, zegt Patrick van Tent.
Wat doet ElectronicPartner Nederland B.V. precies
ElectronicPartner Nederland B.V. is de partner voor bijna 400 ondernemers die geloven in synergie tussen gezamenlijke en lokale kennis en ervaring. Zelfstandige ondernemers die zich bezighouden met de verkoop van producten binnen de markt van consumenten- en huishoudelektronica worden gesteund door EP:. ElectronicPartner brengt markt-, retail- en praktijkkennis bij elkaar, waardoor ondernemers zich maximaal kunnen concentreren op hun eigen marktbewerking en klantinteractie.