Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Geen giswerk meer! Zo krijgt Gras Horeca Groep real-time inzichten in meer dan 15 locaties tegelijk

27 juni 2022

Het is vroeg in de ochtend wanneer de medewerkers van de in Hornbach gevestigde broodjeszaak Boerske – onderdeel van de Gras Horeca Groep – de werkdag starten. Vroeger waren ze veel kostbare tijd kwijt aan het controleren van de kas, het doorgeven van verkoopdata en het aanpassen van de menu’s en dagpromoties. Sinds een half jaar werken de medewerkers veel efficiënter. Ze hebben nu toegang tot een digitaal platform waarop alle informatie te vinden en aan te passen is, waardoor onnodige fouten worden voorkomen. Gras Horeca is namelijk overgestapt naar de Countr POS app – ideaal voor horeca met meerdere locaties. Met Countr stimuleer je de groei van je horeca onderneming, doordat je beter geïnformeerde beslissingen kunt nemen.

Wat biedt Countr precies en waarom is het zo’n uitkomst gebleken voor Gras Horeca?

De uitdaging: veel locaties, weinig inzicht in data

Gras Horeca Groep beheert horeca concepten op meer dan 15 locaties, wat zorgt voor specifieke complexiteiten en uitdagingen. Zo ontbrak er een gecentraliseerd, real-time dashboard met verkoopdata van alle locaties – waardoor er weinig inzicht was in bijvoorbeeld real-time verkoopcijfers, locatie benchmarks, voorraden en voedselverspillingen.

Een uitkomst: Countr

Toen het management van de Gras Horeca Groep de Countr POS app tegenkwam, was hun nieuwsgierigheid direct gewekt. De app is namelijk speciaal ontworpen om horecaondernemers te ondersteunen in optimalisatie en groei, twee waarden die Gras Horeca dagelijks nastreeft. Gras Horeca maakt daarom inmiddels gebruik van de hele range van Countr horeca POS apps.

Een veel gebruikte app is de gebruiksvriendelijke alles-in-één online kassa die op elke locatie makkelijk inzetbaar is en verkoopdata real-time digitaal bijwerkt. Hierdoor kan het hoofdkantoor data-gedreven beslissingen nemen, en hoeven medewerkers minder tijd te spenderen aan het bijhouden van de start- en eindkas.

Een bijkomend voordeel is het dashboard waarin met één druk op de knop menukaarten op alle locaties kunnen worden bijgewerkt. Dit bespaart niet alleen tijd, maar voorkomt ook fouten in de doorvoer van wijzigingen op verschillende locaties.

Een grote hit bij medewerkers van Hornbach is de eenvoudige manier waarop zij hun lunch of koffie kunnen bestellen via de QR-code app. Dat bespaart hen weer tijd en energie die ze eerder besteedden met rammelende magen in de rij van de kantine. Hun bestelling wordt vervolgens door de Countr app naar de keuken gezonden, waar de werknemer het kan ophalen en uitserveren.

Waarom de keuze voor Countr?

Een aantal aspecten trokken Gras Horeca uiteindelijk over de streep om voor Countr te kiezen. Zo ondersteunt Countr alle horecafuncties en draait het op tablets, smartphones of traditionele hardware. Het is simpel en gebruiksvriendelijk, de instap is laagdrempelig en het opereert platform en hardware onafhankelijk. Doorslaggevend was ook de eenvoudige schaalbaarheid en geografische flexibiliteit van de applicatie.

Jeffrey van Slijpe van Gras Horeca legt uit: “We waren klaar voor innovatie in functionaliteiten, flexibiliteit, controle en integratie in ons dashboard naar derden. Met Countr wordt alle data omgezet naar bruikbare inzichten. We gaan onze organisatie aanpassen, regiomanagers introduceren en met behulp van Countr kunnen ze beter sturen op data.”

Net als Gras Horeca Groep optimaliseren en groeien met Countr? Bel ons, we adviseren je graag!

Aisha Uwase
Telefoon: +31 6 20 83 23 54
Email: aisha@countrhq.com

×