Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Hoe belangrijk zijn reviews voor jouw franchise organisatie?

En waarom zijn negatieve reviews belangrijk?

Reviews zijn een steeds belangrijker onderdeel van ondernemen geworden. 92% van de klanten leest klantbeoordelingen over de onderneming. Het is belangrijk dat er een mogelijkheid is om reviews te kunnen plaatsen over jouw franchiselocatie(s). Bovendien moet jouw onderneming er voor zorgen dat de reviews makkelijk te vinden zijn en makkelijk te lezen zijn. Reviews wegen tegenwoordig zo zwaar mee dat 80% van de klanten een online beoordeling even belangrijk vindt als de mening van familie of vrienden.

Welke invloed hebben reviews op jouw franchiselocatie(s)?

De waarde die aan reviews wordt gehecht door de consument is in de afgelopen jaren enorm gestegen. Zo blijkt uit onderzoek dat slechts 48% van de ondervraagden een bedrijf zouden overwegen met een review van minder dan 4 sterren. Echter vindt de consument een bedrijf met 5 sterren onbetrouwbaar omdat niks perfect kan zijn. Zoals hierboven ook benoemd vinden consumenten reviews even belangrijk als de mening van vrienden of familie maar niet alleen de reviews op zichzelf zijn belangrijk. 44% van de consumenten vinden interactie binnen de reviews ook erg belangrijk. Zeker wanneer er een negatieve review is geplaatst. De consument die deze review heeft geplaatst wilt graag dat zijn/haar probleem of klacht wordt opgelost maar ook de consumenten die de reviews lezen zien graag een bedrijf die actief problemen oplost.

De consument vertrouwd een onderneming die 20 reviews heeft met een gemiddelde van 4 sterren meer, dan een onderneming met 5 reviews maar met 5 sterren. Reviews kunnen dan ook de make of break zijn voor jouw onderneming. Met slechte of weinig reviews kan de consument besluiten om voor een ander te gaan.

Hoe beweeg je, je klanten richting het geven van een review?

Hoe zorg je ervoor dat klanten reviews schrijven? Eerst is het belangrijk dat jouw franchiselocatie(s) goed en lekker eten serveert of bezorgd, dat het personeel vriendelijk is en dat de levertijd zo kort mogelijk is. Het is dus van belang om je proces te optimaliseren om je klant de beste ervaring te geven. Hier kan het alles-in-één systeem van SimplyDelivery aan bijdragen.

Bovendien is het van belang dat je de mogelijkheid biedt om reviews te schrijven. Dit kan door middel van verschillende mogelijkheden: een forum, een contactformulier of een extern platform voor reviews zoals hierboven vernoemd. Overall is de beste optie een onafhankelijk platform. 57% van de consumenten vindt een onafhankelijk platform het meest betrouwbaar.

Echter is het niet verkeerd om ook reviews te vragen via je eigen systeem. Het kassasysteem van SimplyDelivery biedt dan ook een feedbackmodule aan binnen het systeem. Deze module zorgt voor een feedbackformulier die verstuurd kan worden naar een klant die heeft besteld. De vragen die het formulier bevat is zelf samen te stellen. Hierdoor krijg je de antwoorden die je zoekt over de bestellingen. Bovendien laat het systeem van SimplyDelivery alle feedback in 1 overzicht zien. Hierdoor heb je altijd inzage in de feedback die je krijgt van de klanten.

Lees vrijdag 25 maart om 9:00 het tweede deel van deze column.
×