Volgens de Spaanse modesite Modaes.es is Hunkemöller op zoek naar winkels in Shanghai. Dit kwartaal nog wil de Nederlandse lingeriegigant haar eerste vestiging in China geopend hebben. Hunkemöller is al actief in China, dit doen zij in samenwerken met Alibaba. Vorig jaar werd het plan om vestigingen in het Aziatische land te openen al geïntroduceerd door topman Philip Mountford. “Dat is voor ons een volledig nieuwe markt”, aldus Mountford.
Onlangs heeft de keten de controle over de Russische winkels overgenomen. Hunkemöller wil graag de uitbreiding in China versnellen en met drie jaar tachtig tot honderd vestigingen in gebruik hebben. Ook wil de keten in 2019 vijftien nieuwe winkels geopend hebben. Daarmee zal Hunkemöller meer dan vijftig vestigingen in Spanje tellen. De groei van de keten in Spanje gaat minder snel dan vorig jaar vanwege de lange winterperiode. “Ik denk echter dat we het beter hebben gedaan dan onze concurrenten”, aldus Patel.
Op het moment heeft de keten wereldwijd rond de 900 winkels en zou de komende jaren dit aantal graag willen verhogen naar 1600 vestigingen. De lingerieketen zette in het boekjaar 2018, 452,4 miljoen euro om. Het doel is om in 2021 meer dan een miljard euro om te zetten.