Mango heeft zijn winkelconcept opnieuw uitgewerkt zodat het beter aansluit op de veranderende behoeften van de klant. Er is nu een opening gepland voor maart 2021. Deze nieuwe vestiging zal volgens het hertekende winkelconcept worden gebouwd.
De eerste vestiging die het nieuwe concept hanteert opent in maart aanstaande. Het pand zal worden gevestigd in het centrum van Düsseldorf. De verkoopruimte is gevestigd in het Kö-Bogen II gebouw en beschikt over 1400 vierkante meter.
Duurzaam en energie-efficiënt
Mango geeft aan dat duurzaamheid en energie-efficiëntie centraal staan bij de bouw van de nieuwe vestigingen. Om duurzaamheid te realiseren wordt er gebruik gemaakt van verschillende technieken. Een voorbeeld hiervan is het combineren van energiebesparende verlichting. Er is ook gedacht aan de temperatuurregeling. Hiervoor worden ruwe materialen gebruikt zoals keramiek, hout en marmer.
Click & collect heeft ook een rol gekregen in het verkoopproces. Door de omnichannel winkelervaring kunnen klanten hun gewenste producten online bestellen en afhalen in de click & collect-hoek. Het blijft wel mogelijk om fysiek te winkelen in de vestigingen.
Verandering
“Onze industrie ondergaat een volledige transformatie, en Mango doet dat ook. De winkels zijn altijd een bevoorrecht ontmoetingspunt geweest tussen klanten en ons merk, en daarom willen we klanten unieke en gepersonaliseerde ervaringen bieden, ondersteund door technologie en omnichannel diensten in een warme omgeving”, aldus César de Vicente, retaildirecteur Mango.