New York Pizza heeft een eigen bezorgsoftwaresysteem uitgerold om het hele proces van online aankoop tot bezorging te regelen. De van oorsprong Nederlandse pizzaketen wil daarmee alle precies kunnen vertellen wanneer een bestelling bezorgd wordt. Daarnaast is de pizzaketen druk bezig met het opzetten van nieuwe vestigingen en zet het in op duurzaamheid. Dit vertelt Philippe Vorst in een interview met Out.of.Home shops.
Bestelsysteem New York Pizza
Er was nog geen centraal systeem bestond om het proces van aankoop tot bezorging in kaart te brengen, schakelde hulp in van een technologiebedrijf. “Dit nieuwe geïntegreerde systeem wordt gekoppeld aan de bestelsystemen en de kassa’s van al onze vestigingen. Dankzij dit systeem hebben we straks de volledige customer journey van klanten in eigen hand, vanaf het moment dat zij een pizza bestellen tot het ogenblik dat deze bij hen thuis wordt bezorgd.”
Verduurzaming New York Pizza
Op het gebied van bezorging zijn de laatste jaren flinke stappen gemaakt, ook om het proces te verduurzamen. “Zo hebben we in 2012 als eerste Nederlandse thuisbezorger in pizza geïnvesteerd in 212 e-bikes voor onze vestigingen. Inmiddels zien we dat formules als Domino’s Pizza en Spare Ribs Express ons voorbeeld volgen. Ik vind het mooi om te zien dat, dankzij New York Pizza, thuisbezorging op e-bikes de norm is geworden,” aldus de directeur van New York Pizza.
In het komende jaar moeten alle vestigingen aangesloten zijn op het nieuwe systeem en kunnen klanten precies zien wanneer de pizzabezorger arriveert. De bezorgers zullen dan ook bezorgen met uitsluitend e-bikes en andere duurzame vervoersmiddelen. Philippe Vorst: “Over twee jaar moeten benzinemotoren volledig uit ons wagenpark zijn verdwenen.”