1 juli jl. lanceerde de foodservice formule Spare Rib Express een geheel vernieuwde bestelapp, in lijn met de vorig jaar gelanceerde website. “De app biedt de klant nóg meer bestelgemak vanuit een eigen, persoonlijke omgeving. Ruim een maand na lancering zijn de eerste resultaten succesvol”, aldus woordvoerder David Pinedo.
De nieuwe app (geschikt voor Android en iOS) biedt Spare Rib Express klanten de mogelijkheid om eenvoudig door het menu te navigeren en een bestelling te plaatsen. Middels gerealiseerde koppelingen met betaalapps van alle Nederlandse banken is het afrondingsproces vanaf de telefoon vereenvoudigd.
“Een ruime maand na lancering zien we dat het aantal actieve app-gebruikers flink is toegenomen”, zegt David Pinedo. “Onder de Android gebruikers zien we een toename van 18% en bij iOS is dat zelfs 40%. Natuurlijk heeft onze lanceringscampagne daar ook een bijdrage aan, maar het is goed om te zien dat naast nieuwe installaties er juist veel klanten zijn die de app actief blijven gebruiken na de eerste download”.
Het conversieratio van de vernieuwde bestelapp laat een groei zien van 7% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en de afzet is toegenomen met 137%. “Dat zijn cijfers waar we uiteraard blij mee zijn, het biedt kansen voor verdere optimalisatie. Toch zijn klantervaringen die we uitvragen via de Hotjar tool over de vernieuwde app misschien wel het mooiste resultaat. We krijgen een NPS Score van 8+ onder in totaal 611 respondenten”, aldus Pinedo.