Binnen een jaar na de start waren er in Nederland twintig franchisenemers aan de slag. Anno 2022 staat de teller op 34. Tijdens de lockdown, toen de horeca gesloten was, stond de groei op een laag pitje. Maar inmiddels gaat het weer rap. Regelmatig melden zich nieuwe franchisenemers. Tubz heeft een groei begroot van 30 tot 40 nieuwe automaten per maand.
“We zijn qua assortiment ook voortdurend bezig met vernieuwingen.”, vertelt Ramon Baudoin franchisegever Tubz. “De automaten hoeven niet alleen snoep of snacks te bevatten. Denk ook eens aan capsules met een speelgoedje erin. Ideaal voor locaties als ijssalons, cafetaria’s of eetcafés, waar regelmatig kinderen komen. Tijdens de lockdown zijn we ook online actief geworden. Consumenten kunnen surpriseboxen met Tubz producten online bestellen.”
Ook de automaten zelf zijn verder ontwikkeld. Want het inwerpen van een munt is tegenwoordig niet meer de meest gangbare manier van betalen. Baudoin: “We hebben nu ook automaten die geschikt zijn voor cashloos betalen. Dat gaat momenteel al met Apple Pay, Mastercard of Visa. Binnenkort komen daar meerdere betaalmogelijkheden bij. De klant kan eenvoudig en veilig cashloos betalen. De klant kan eenvoudig en veilig cashloos betalen. De ondernemer kan de automaat op afstand uitlezen en bepalen wanneer hij de automaat moet bijvullen.”