Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Praxis versterkt positie met 42 nieuwe winkels

Met de afronding deze maand van het Formido-project versterkt Praxis zijn positie in de DHZ-markt. In anderhalf jaar tijd heeft Praxis 42 Formido-winkels omgebouwd naar Praxis om op een totaal van 191 winkels te komen. Ook op andere fronten heeft het zijn marktleiderschap verstevigd, onder meer door de lancering van een nieuwe look & feel en een nieuwe marketing campagne. “Investeringen in digital hebben de online omzet exponentieel laten groeien.”

Formido winkels werden Praxis
Joost de Beijer, Algemeen Directeur Praxis: “Afgelopen anderhalf jaar hebben we diverse grote projecten opgestart om Praxis op alle fronten te laten groeien.” De ombouw van Formido naar Praxis is één van deze grote projecten. Het voornemen destijds om 40-45 winkels te integreren in Praxis is met de teller nu op 42 ruimschoots gelukt. In een paar weken tijd vond steeds een volledige metamorfose plaats en vaak waren er meerdere winkelverbouwingen tegelijkertijd. De Beijer vervolgt: “De winkels zijn slimmer ingedeeld, met 20% meer schapruimte, zodat het Praxis-assortiment goed tot zijn recht komt.”

Enthousiaste teams, meer omzet
De Beijer: “Met zorgvuldigheid is naar het potentieel van alle Formido winkels gekeken. Daar waar een eigen winkel niet zou worden omgebouwd, kregen de medewerkers met een vast contract een baan aangeboden bij een Praxis in de omgeving. Medewerkers en franchisers die nu voor het Praxis merk werken, dragen met trots en plezier hun steentje bij en de omgebouwde winkels doen het goed. De winkels hebben meer klanten, meer omzet en een betere marge. Ik vind dat iedereen een topprestatie heeft geleverd. Zoveel nieuwe winkels in zo’n korte tijd opleveren, met enthousiaste teams die zoveel tevreden klanten helpen, daar gaat het om!”

Guy Colleau, CEO van moedermaatschappij Maxeda DIY Group hierover: “Dankzij onze teams die door goede samenwerking ons volledige potentieel en synergie ontsluiten, hebben we dit bereikt. We zetten met deze projecten belangrijke stappen in het uitbouwen van onze multiformat en omnichannel DHZ-retail-organisatie, met onze twee zeer sterke merken Praxis in Nederland en Brico in België.”

×