Franchiseformule Profile is per 1 juli jl. een samenwerking gestart met deelplatform JustGo. Hiervoor werkt de automotive formule samen met leasemaatschappij Terberg Business Mobility (TBM), waar JustGo onderdeel van is. De deelauto’s zijn op twee locaties van de franchiseformule beschikbaar en dienen de komende zes maanden als pilot. De vestigingen zijn Profile Binckhorst in Den Haag en Profile Kersten in Rotterdam Schiebroek. De franchiseformule is daarmee de eerste aanbieder van dit concept in de automotivebranche.
“Wij willen een steeds bredere faciliterende rol spelen bij mobiliteit. Met ruim 220 vestigingen in de Benelux hebben we hiervoor al een goede basis. Door samenwerkingen aan te gaan met strategische partners maken we grote stappen op weg naar ons doel”, aldus Niek Kraak, Manager Innovatie en kwaliteit (links op de foto). Als het concept aanslaat, wordt bekeken of het mogelijk wordt uitgebreid naar andere vestigingen.
Bewust op weg
In Nederland is het delen van een auto steeds populairder. Waar in 2019 nog 515.00 gebruikers waren voor dit concept, was dit in 2020 met 42% gegroeid naar 730.000 gebruikers. JustGo plaatst twee BMW Mini’s per locatie. De auto’s zijn voorzien van een hardware box, zodat de auto’s deelbaar, bruikbaar en beheerbaar zijn. Met de JustGo Sharing app kun je een auto reserveren. Jeroen van Denderen, Manager (car)sharing en innovatie van Terberg Business Lease Group: “Je rijdt veel bewuster, want je denkt na over hoe je op je bestemming wilt komen. De belasting voor het milieu is minimaal en de flexibiliteit en efficiëntie voor de gebruiker maximaal.”
Strategische locaties
De succesfactor bij deelauto’s is de locatie. “Met het faciliteren van de deelauto’s bieden deze vestigingen een nieuwe service aan bestaande en nieuwe klanten in de omgeving Den Haag en Rotterdam”, aldus Kraak.
Het reguliere onderhoud en schoonmaak van de auto’s wordt door de Profile-vestigingen gedaan. Voor het gebruik betalen bestuurders alleen een vast bedrag per rit, verzekering en brandstof is inbegrepen. Hiervoor zijn volgens Van Denderen twee zaken belangrijk: “Optimale kwaliteit én onderhoud zijn bepalend voor de service. Met Profile heb ik hier vertrouwen in.”