De premium foodservice formule is natuurlijk bij velen bekend van de malse, vleesrijke spareribs. Een populair product waar de bezorgrestaurants goed geld aan verdienen. Toch mag het totale assortiment van Spare Rib Express niet zomaar onder stoelen of banken geschoven worden. Het biedt veel meer dan dat.
Gedurende het gehele jaar is de formule bezig met optimale smaakcombinaties en innovatieve producten. Elk kwartaal wordt een nieuw seizoensproduct geïntroduceerd met verrassende smaken. Neem bijvoorbeeld de pittige Madame Jeanette Burger met gele pepers of de Whiskey-Cola smaak Spare Ribs met echte Jack Daniels Whiskey en Coca-Cola. “We onderscheiden ons in smaak en kwaliteit. Daarmee bieden we onze klanten een restaurantwaardige maaltijd bij hen thuisbezorgd”, vertelt David Pinedo, Commercieel Manager bij Spare Rib Express.
Er worden niet alleen nieuwe smaakcombinaties gemaakt voor tijdelijke kwartaalproducten, ook het bestaande assortiment wordt regelmatig onder de loep genomen om te zien of er verbeteringen wenselijk zijn. Zo stapte Spare Rib Express in 2017 over van kipsaté naar kippendijensaté, welke met +47% een flinke groei realiseerde in 2018.
“In de nog steeds groeiende foodmarkt (FSIN 2019) zien we dat consumenten nog steeds voor gemak en genieten kiezen, maar dan thuis in plaats van buiten de deur. Uit eigen klantonderzoek bleek dat 45% van de 2200+ respondenten bij Spare Rib Express bestelt ‘omdat de gerechten zo lekker zijn’, dat is natuurlijk een compliment naar onze ultieme smaakbeleving”, aldus Pinedo.