Boy van Gastel (35) werkte 17 jaar lang voor McDonald’s, waar hij zo’n beetje alle functies doorliep. Door deze jarenlange ervaring had hij de ervaring en de wens om zelf te gaan ondernemen. Hij kwam bij New York Pizza terecht en de eerste gesprekken waren heel positief. “Ik wilde zelf gaan ondernemen en New York Pizza kwam op mijn pad. De eerste gesprekken waren heel positief en sloten aan bij mijn wensen en doelen.”
Keuze om prijzen laag te houden
Vanzelfsprekend merkt ook Boy dat de prijzen voor energie- en grondstoffen stijgen. Toch heeft hij, in samenspraak met New York Pizza, besloten om de verkoopprijzen niet te verhogen en consequent scherpe aanbiedingen te blijven doen. “Ik heb hier bewust voor gekozen. Ik merk namelijk dat mijn omzet nog steeds flink stijgt. Lagere prijzen trekken meer klanten aan. Mijn keuze pakt tot nu toe dus goed uit.”
Bezorgmarkt nam een vlucht
Boy ziet, dat de bezorgmarkt sinds corona een flinke vlucht heeft genomen. “Ik focus me daar vanzelfsprekend ook op. Wij zijn ons ervan bewust dat het thuisbezorgen het enige moment is dat wij in contact komen met onze klanten. Hierbij moeten mijn medewerkers dus excelleren. Als klanten in de winkel komen, maken we een praatje en zorgen we natuurlijk voor kwaliteit.”
Geen gebrek aan personeel
Aan die medewerkers heeft Boy gelukkig geen gebrek. “De eerste weken in Raamsdonksveer waren behoorlijk druk, ook omdat ik toen nog bezig was met het opbouwen van mijn personeelsbestand. Vrienden en familie hebben me toen geweldig ondersteund. Ik heb inmiddels zo’n 28 medewerkers in dienst en ik zorg dat ze het bij mij naar hun zin hebben.
Mijn aanpak werkt: mijn medewerkers hebben plezier in hun werk en het verloop is erg laag. Als het erg druk is en ik onverwacht extra mensen nodig heb, kan ik op ze rekenen. Als je goed bent voor je mensen, krijg je daar dus wat voor terug.”
Ondersteuning
Boy is goed ondersteund door New York Pizza in de aanloop naar de opening van zijn nieuwe vestiging, maar ook daarna. Hij volgde een interne opleiding, kreeg een mooie openingsdeal, waarbij New York Pizza mee investeert en kan nog steeds voor alle vragen bij het hoofdkantoor terecht. “Ze denken overal in mee en dat geeft ook zekerheid.”
Succesvol ondernemen is voor Boy elke dag hard werken met plezier en het maximale uit jezelf en je medewerkers halen. Ik geef altijd 200 procent. Mijn mensen zien dat ik er ben, hoe ik met collega’s en klanten omga en het voortouw neem. Dat nemen zij dan ook weer over.”