De vraag naar maaltijden bij de vestigingen van De Beren Bezorgrestaurants is sinds de uitbraak van het coronavirus bijna verdubbeld. “Gelukkig hebben wij 20 jaar ervaring met het bezorgen van maaltijden en kunnen we tot nu toe prima aan de vraag voldoen,” aldus Harrit Boonstra, marketingmanager van De Beren Bezorgrestaurants.
De Beren Bezorgrestaurants heeft naast de standaardrichtlijnen van het RIVM ook intern afspraken gemaakt. Voorbeelden van die interne afspraken zijn bijvoorbeeld dat er maar één klant tegelijk naar binnen mag voor het afhalen van maaltijden, ook zijn er in de keuken vakken van anderhalve meter gemaakt waar maar één personeelslid tegelijk mag staan.
Bezorgen
Bij De Beren wordt er onderscheid gemaakt tussen De Beren Bezorgrestaurants, die alleen beschikbaar zijn voor bezorgservice, en De Beren restaurants, die alleen op een fysieke locatie te vinden zijn. Waar De Beren Bezorgrestaurants gewoon door kon met haar werkzaamheden moesten de vestigingen van De Beren restaurants hun deuren sluiten. Vrijwel direct na de sluiting van de horeca kwamen franchisenemers van De Beren restaurants met mogelijk oplossingen. Ondertussen is het bij de helft van de restaurants mogelijk om maaltijden te bestellen die vervolgens thuis bezorgd worden.
‘’We hebben bewust enige weken de tijd genomen om de restaurants aan te passen, een operationeel team klaar te stomen en de processen in te richten, zodat alles geschikt is voor bezorging. Hoewel de gerechten op elkaar lijken, is de dynamiek in een bezorgrestaurant anders dan in een restaurant. Kwaliteit staat altijd voorop, hier hebben we onze keuzes dan ook op gebaseerd,’’ aldus Harrit Boonstra.