In het komende kwartaal zullen 20 D.I.O. ondernemers overstappen naar de DA-formule. Hiermee zijn er in totaal 70 drogisterijen omgebouwd naar de DA-formule. DA zal onder meer winkels openen in Amsterdam, Groningen en Zoetermeer. Ook zullen er vestigingen geopend worden in minder grote plaatsen zoals Drachten, Leusden en Volendam.
Aan het eind van 2018 werden er al 15 vestigingen heropend. Zolang de afspraken die lopen nog van kracht zijn, zullen de D.I.O.-ondernemers ondersteund worden door moederbedrijf NDS. Bij de DA-formule staan er voor 2019 onder meer de introductie van een nieuw magazine en app op de planning. In 2018 werden de webshop en de eerste lijn van exclusieve huismerkproducten geïntroduceerd.
Nieuwe uitstraling
In 2019 investeert de formule miljoenen euro’s in een nieuwe uitstraling. Het bedrijf zal zich sterker gaan richten op gezondheid en zelfzorg. In het assortiment wordt onder meer shampoos en cosmetica teruggebracht. Dat gebeurd volgens bestuursvoorzitter Ludwig Castelijns van moederconcern Mosadex omdat, de DA-formule zich niet kan onderscheiden met deze producten. Dit omdat deze op veel plekken te verkrijgen zijn. “We proberen DA een nieuw gezicht en bestaansreden te geven”, aldus Castelijns.
In december van 2018 lieten veel ondernemers al weten steun te geven aan de nieuwe richting die de DA-formule inslaat. Volgens de formule waren veel ondernemers destijds nog wel terughoudend in de uitvoering van deze koers.