A Fish Named Fred wil verder groeien via franchise

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Mannenmodemerk A Fish Named Fred gaat in Amsterdam een eigen winkel openen. Dit is de eerste vestiging in eigen beheer en zal ook direct de laatste zijn. Het modemerk gaat zich namelijk richten op expansie middels franchise om meer mensen kennis te laten maken met het merk. Dit vertelt oprichter Robert Schalker aan Retailnews.

Momenteel heeft A Fish Named Fred al twee winkels in Maastricht en het Bulgaarse Sofia die gerund worden door franchisenemers. Ook wordt er in het voorjaar een derde franchisevestiging geopend in Haarlem. Het mannenmodewerk wil zich echter verder uitbreiden en is daarom op zoek naar meer franchisenemers, die het concept snappen en de ambitie hebben een eigen winkel te runnen. Oprichter Schalker vertelt: “Zo kunnen we nog meer consumenten en retailers kennis laten maken met ons merk.”

Volgens Schalker is de kleding die zich laat omschrijven als ‘uitgesproken’ en ‘humoristisch’ een serieus succes. Iedere collectieronde is er sprake van groei en dat is te danken aan de blue ocean strategy. “In de rode oceaan zwemt een grijze massa van merken die allemaal hetzelfde doen en elkaar daardoor in de weg zitten. Met Fred zwemmen we in de blauwe oceaan, waarin we grenzen in de mode-industrie verleggen en daardoor niet zo snel tegen een collega aanzwemmen.”

Het modemerk A Fish Named Fred werd in 2011 opgericht en wordt buiten de bestaande winkels wereldwijd verkocht via ruim duizend verkooppunten.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class