Audax Retail wil graag ‘een duurzame, robuuste retailorganisatie’ zijn. “Daarom moest de structuur veranderen”, aldus Jos Boot, verantwoordelijk voor het bedrijf achter AKO en franchiseformule The Read Shop, tegenover RetailTrends. In de zomer van 2018 lieten AKO en The Read Shop weten dat zij zouden gaan samenwerken. Lees hier meer over.
Van beide formules zijn de hoofdkantoren samengevoegd op het hoofdkantoor van mediaconcern Audax in Amsterdam. Er werd begin van deze maand al bekend dat dertig van de 69 kantoorfuncties ontheven worden.
Omdat de nieuwe retail een andere organisatiestructuur nodig heeft en de printmedia onder druk staan, is volgens Boot een reorganisatie nodig. “We wisten dat we door samen te werken veel effectiever zouden worden. In welke mate was toen nog niet voldoende in beeld”, aldus Boot. Wij zijn op dit moment bezig om de nieuwe structuur verder vorm te geven. We waren gezond en willen dat ook blijven”, aldus Boot over het indelen van het fysieke winkel netwerk op basis van customer journeys. AKO en The Read Shop draaiden volgens hem zwarte cijfers en kennen geen middellange bankfinancieringen.
Over The Read Shop
The Read Shop is een laagdrempelige gemakswinkel met een ruim assortiment tijdschriften, wenskaarten, kantoorartikelen, boeken en een sterke groei in serviceproducten. The Read Shop franchiseformule met een duidelijke visie, die samen met de ondernemer een ondernemersplan opstelt en professionele begeleiding biedt.
Over AKO
AKO is een Nederlandse gemakswinkel. Je vindt er circa 1.500 boeken en 2000 verschillende tijdschriften. Behalve Nederlandstalig heeft AKO ook een breed assortiment internationale kranten, tijdschriften en boeken. Verder kun je bij AKO terecht voor wenskaarten, kansspelen, cadeaukaarten, schrijfwaren, tabak, frisdranken en zoetwaren.