Albert Heijn en bol.com slaan handen ineen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Volgens Ahold Delhaize het moederbedrijf van Albert Heijn, komen zij samen met bol.com met een aantal concepten om de online winkelervaring beter te maken voor de consumenten. Voortaan kunnen bezoekers van de Albert Heijn site inloggen met hun bol.com account.

Naast de bundeling van de inlogaccounts gaan de Albert Heijn en bol.com ook hun bezorgabonnementen combineren. Wie een vaste maandelijkse prijs betaalt voor bezorging van boodschappen van de supermarktgigant, krijgt daar nu gratis bezorging van bol.com bij. Er is voortaan nog maar één account nodig om food en non-food aankopen te doen. Ook krijgen mensen die een jaar abonnement op de AH bezorgbundel nemen een gratis bol.com ‘Select abonnement’. Dat houdt onbeperkt bezorgen in en gebruik maken van de gratis bezorgservice van bol.com.

“Veel Albert Heijn-klanten shoppen regelmatig bij bol.com en andersom, de nieuwe toepassingen maken de winkelervaring nog naadlozer en eenvoudiger en zorgen voor een beter retail ecosysteem voor klanten”, aldus topman Wouter Kolk van Ahold Delhaize in Europa en Indonesië.

Omzet van 5 miljard euro

Winkelketens genereren steeds meer omzet online, dit omdat consumenten steeds meer boodschappen doen via internet. Ahold Delhaize streeft naar een omzet van 5 miljard euro in 2020. Afgelopen jaar was de omzet in haar webwinkels 2,8 miljard euro.

Sinds 2012 hebben Albert Heijn en bol.com al dezelfde eigenaar, ook al was hier niet veel van te zien afgezien van de afhaalpunten van bol.com in de Albert Heijn vestigingen.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class