Ondernemersduo Jacometti en Twelkemeijer investeerde eind 2017 zo’n €270.000 eigen geld in de masterfranchiselicentie voor Amazing Jewelry in Nederland. Voor de verbouwing, inrichting en het start-klaar maken van de flagship-store en tegelijkertijd de lancering van Amazing Jewelry in Nederland is een bedrag benodigd van €258.000. €158.000 hiervan wordt door de ondernemers zelf gefinancierd. Voor de overige €100.000,- doen ze een beroep op de crowd van Capital Circle.
Ze verwachten – gebaseerd op de kennis en ervaring van het reeds internationaal opererende Amazing Jewelry zo’n 50 franchisevestigingen en een online shop in Nederland te kunnen realiseren. Eerste stap in de uitrol van het nieuwe merk op de Nederlandse markt is het openen van een flagship-store op een Triple-A locatie in het vernieuwde Hoog Catharijne in Utrecht.
De Deen Jesper Nielsen maakte al eerder het sieradenmerk Pandora wereldberoemd. Met Amazing Jewelry is hij van plan dit succes te overtreffen. Hij heeft goed gekeken naar de werking van fast-fashion ketens als Zara en H&M en schudt de juweliers-business op met dezelfde disruptieve principes. Door de keten en daarmee de time-to-market drastisch in te korten, kunnen de prijzen omlaag. Hiermee komt fine-jewelry ook voor millennials binnen bereik. Winkels op triple-A locaties, volledig toegespitst op deze doelgroep (met led-walls, muziek, interactieve instore activiteiten en snel wisselende collecties) zijn zowel de marketing van het merk als verkooppunt in één.
Het project is inmiddels succesvol ‘gecrowdfund’ en binnen 4 minuten was het benodigde bedrag al behaald d.m.v. verschillende investeerders via het crowdfunding platform van Capital Circle.