Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Bespaar geld in Google Shopping met Google’s CSS.

Het klinkt als iets ongelooflijks, je kunt geld besparen op je Google factuur en de CPC’s in de Google Shopping veiling. Maar het is toch echt zo. Dit kan snel ingeregeld worden en het biedt echt financiële voordelen.

Google Comparison Shopping Services (CSS)

Het begon allemaal met dat Google zijn eigen prijsvergelijker Google Shopping voorrang zou geven in de zoekresultaten t.o.v. concurrenten. Diverse Europese prijsvergelijkers zouden cruciale omzet hierdoor mislopen en zijn een rechtszaak gestart. Uiteindelijk wonnen ze en deelde de EU een megaboete uit aan Google van 2,42 miljard. Een gevolg hiervan is dat Google zich heeft afgescheiden van Google Shopping en is het platform geopend voor andere adverteerders. Het Google CSS programma is ontstaan.

Het Google CSS programma heeft dezelfde werking als Google Shopping echter kun je er alleen aan meedoen als je CSS partner bent.

Wat zijn de veranderingen?

De enige zichtbare verandering is de naam onder de Google Shopping advertentie. De link “Van Google” onder de advertentie zal vervanger worden door de prijsvergelijker van de Google CSS partner.

Waarom overstappen naar Google CSS?

Vanwege de financiële voordelen. Je krijgt geld terug op de factuur (5% tot max. 100.000 dollar) en daarnaast een 20% margevoordeel op de klikprijzen. Toch leuk meegenomen zo lang het nog kan.

De mogelijke scenario’s door het 20% margevoordeel zijn:

  • Minder klikkosten door zelfde aantal klikken uit Google Shopping maar voor een lagere prijs per klik vanwege het niet belasten van de CPC-bieding met 20% marge.

OF

  • Meer klikken uit Google Shopping uit hetzelfde klikbudget vanwege het niet belasten van de CPC-bieding met 20% marge.

De 5% korting op het gedeelte van Google Shopping op je factuur loopt nog t/m 31 dec. 2018. Het margevoordeel van 20% op de klikprijzen blijft (voorlopig) behouden.

Wat gebeurt er in praktijk?

Een hoop bedrijven doen nog niet mee aan Google CSS. Zonde! Sta je in Google Shopping dan is het advies sluit Google CSS aan. Het biedt voordelen en je gaat er niet op achteruit in zichtbaarheid, sterker nog we zien zelfs vaak juist een boost in zichtbaarheid. Let wel op dit is nu nog zo, maar niemand weet hoe lang dit nog zo blijft.

Invest Online

Het Google CSS verhaal is nogal een hype geweest afgelopen maanden. Men ziet de financiële voordelen en wil z.s.m. aangesloten worden. Wij van het online marketing bureau Invest Online bekijken per klant wat er mogelijk is. Je dient namelijk wel aan bepaalde voorwaarden te voldoen en het dient voor jou en je bedrijf interessant genoeg te zijn. Sta jij in Google Shopping en wil jij hier je voordelen uithalen? Wees er snel bij, zodat je er nu nog van kunt profiteren.

Wil je hier meer over weten of vraag jij je af of dit voor jou bedrijf en/of franchise formule interessant is? Neem dan contact met ons op,

 

 

 

Miranda de Rijke Online Marketing Consultant
Invest Online
055 – 538 04 60
m.derijke@investonline.nl

 

 

×